مجلس با عناصر فتنه ۸۸ که در مناصب قرار گرفته‌اند برخورد کند

رئیس مجلس خبرگان گفت: عده‌ای از عناصر فعال فتنه كه عزم خود را برای براندازی نظام جزم كرده بودند، در مناصب مختلف قرار گرفتند و باید مجلس با روحیه انقلابی آنها را شناسایی و با آنها برخورد كند.

به گزارش سادس آیت الله جنتی در دیدار با استاندار گیلان و مجمع نمایندگان این استان، تصریح كرد: اگر نظارت مجلس بر دولت، درست اعمال می‌شد؛ شاهد حقوق‌های نجومی، اعطای وام‌هایی با شرایط ساده و غیره به برخی مدیران نبودیم.

 
دبیر شورای نگهبان با اشاره به آمارهایی از وضع نابسامان گمرك، قاچاق كالا، ورشكستگی تولیدكنندگان داخلی و در نتیجه افزایش بیكاری و تحمیل آسیب‌های معیشتی و اجتماعی به خانواده‌های اقشار محروم گفت: چه كسی جز مجلس می تواند جلوی این مشكلات بایستد. باید مجلس بتواند از حداكثر اختیاراتی كه قانون اساسی برای اعمال نظارت بر دولت به قوه مقننه داده است، استفاده كند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به توجه بیشتر به رهنمودهای مقام معظم رهبری دعوت كرد و با اشاره به تأكید معظم له بر «انقلابی بودن» و روشنگری درباره «فتنه‌گران» تصریح كرد: متأسفانه عده‌ای از عناصر فعال فتنه كه عزم خود را برای براندازی نظام جزم كرده بودند، در مناصب مختلف قرار گرفتند و باید مجلس با روحیه انقلابی آنها را شناسایی و با آنها برخورد كند.
آیت الله جنتی افزود: مردم كشور ما مخصوصا خانواده‌های مستضعف و شهید داده، نجیب و صبور هستند اما توقع دارند كه برای رونق اقتصادی، با بیكاری، قاچاق و… مبارزه شود و این امر نیازمند ظهور روحیه انقلابی در مجلس و فعال شدن ابزارهای نظارتی نمایندگان است.

دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از تمایل برخی افراد به آمریكا، تصریح كرد: اگر پای آمریكا مجددا به كشورمان، باز شود مانند قبل از انقلاب، دیگر نه دولت از خود اختیاری خواهد داشت و نه مجلس.

وی تصریح كرد: حلال مشكلات اقتصادی كشور، «اقتصاد مقاومتی» است نه رابطه با آمریكا. بنابراین مجلس باید با اعمال نظارت خود، مسئولان را به انجام وظایف خود در رفع موانع تولید، رونق اقتصادی و… سوق دهد. طبیعی است كه اگر مردم احساس كنند نمایندگان با آنها هم‌درد هستند و مشكلات آنها را احساس می كنند، با نمایندگان، بیشتر همراهی می كنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن اشاره به برخی از وی‍‍ژگی‌های خوب مردم استان گیلان، ابراز امیدواری كرد همدلی استاندار و نمایندگان این استان، بیش از گذشته افزایش یابد.

گفتنی است در این نشست كه با حضور آقایان محمد علی نجفی استاندار گیلان و لاهوتی، افتخاری، جمالی، جعفرزاده، شكری، داداشی، كوچكی ن‍ژاد، دلخوش، نیك فر، قربانی، عباسی، خسته بند، نمایندگان این استان، برگزار شد، حاضران ضمن بحث و تبادل نظر درباره راهكارهای افزایش تعامل شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، به برخی از مسائل و مشكلات استان گیلان نیز اشاره كردند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *