پوسیدگی دندانی، دومین بیماری عفونی قرن در کشورهای جهان سوم


رییس هفدهمین همایش سالانه انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و و زیبایی ایران با اشاره به اینکه بعد از سرماخوردگی، پوسیدگی دندان دومین بیماری عفونی قرن و یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عفونی در کشورهای جهان سوم به شمار می‌رود، گفت: رسانه‌ها در افزایش آگاهی مردم در بهداشت دهان و دندان‌ها نقش مهمی دارند.

به گزارش سادس، دکتر امیر قاسمی – متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی اظهار کرد: همایش سالانه انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه سال‌جاری در هتل اسپیناس پالاس با هدف ارتقای سطح علمی همکاران و ارائه آخرین دستاوردهای علمی در جهت بهبود و درمان در حیطه دندانپزشکی ترمیمی با حضور سخنرانانی از کشورهای ایتالیا، سوئیس، لبنان، ترکیه و امریکا برگزار می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: از آنجایی که بیشترین مراجعه کننده برای درمان در مطب‌های دندانپزشکی در حیطه پوسیدگی است، این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی گفت: پوسیدگی دندانی هنوز درصد زیادی از مردم را درگیر خود کرده و علیرغم تلاش‌هایی که در ایران انجام شده، اما آمار پوسیدگی دندان‌ها بالا رفته و باید با استفاده از ابزارهای علمی بتوانیم به مقابله با پوسیدگی برآییم.

قاسمی اظهار داشت: اخیرا زیبایی و درمان‌های زیبایی هم جای وسیعی در تمام حیطه‌های پزشکی و دندانپزشکی به خود اختصاص داده‌اند که در این حیطه هم دندانپزشکی ترمیمی مسولیت عمده‌ای از این درمان‌ها را بر عهده دارد.

وی گفت: اعتقاد دارم که رشته تخصصی ما وظیفه عمده درمان‌های دندانپزشکی مورد نیاز جامعه را بر عهده دارد و هر حرکت علمی در این راستا منجر به پیشرفت و بهبود وضعیت بیماران خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این همایش، این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی تصریح کرد: نقش مهم رسانه‌ها در تمام دنیا در بالا بردن افزایش آگاهی مردم در پیشگیری و بهداشت دهان و دندان‌ها برای رفع پوسیگی بسیار موثر است تا به این ترتیب از این عارضه که منجر به صدمات جسمی و هزینه گزافی برای بیمار می‌شود، جلوگیری کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *