اختصاص ٣۵٠٠ مکان برای اسکان موقت در تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تأکید کرد که اسکان موقت باید به بازگشت مردم به زندگی کمک کند در غیر این صورت مشکلات فراوانی به بار می‌آورد.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری، رضا کرمی محمدی در مراسم اختتامیه جشنواره سوانح طبیعی “مسابقه ملی طراحی اسکان موقت” گفت:  این اقدام مفیدی است که ما در مدیریت بحران موضوع را با پیش‌بینی مخاطرات پیش رو شروع می‌کنیم.
وی افزود: با توجه به توسعه شهرنشینی بدون ملاحظات کافی، در شرایطی قرار داریم که کنترل و مدیریت بحران بسیار دشوار است به‌خصوص در تهران که اگر بحران بزرگی مثل زلزله شدید اتفاق بیفتد دچار مشکلات جدی می‌شویم و نیازمند کمک نیروهای فعال در کشور خواهیم بود. 
کرمی بیان کرد: برای تهران، خطر زلزله را پیش‌بینی می‌کنیم. یکی از اقدامات خوب معاونت شهرسازی اجباری کردن وال پست (دیوار بند) در ساختمان سازی‌هاست.
وی گفت: ایجاد و توسعه سامانه هشدار سریع زلزله و سیل از جمله اقداماتی است که در شهرداری انجام می‌شود. در مورد آمادگی و مقابله با بحران، نحوه مقابله ما در کاهش یا افزایش خسارات ناشی از بحران بسیار مؤثر است و اسکان اینجاست که مطرح می‌شود. کشورهایی داشتیم که بعد از زلزله نتوانستند سر  بلند کنند، مثل “هایتی” که تا سال‌ها همان‌طور باقی بود. این بحث تاب‌آوری است و در دنیا در مدیریت بحران، هدف، افزایش تاب‌آوری است؛ در توسعه پایدار، توسعه‌ای موفق است که تاب‌آوری را افزایش دهد. تاب‌آوری یعنی به وضع قبل برگردیم.  
کرمی ادامه داد: موضوع اسکان اضطراری و موقت که دو مقوله نزدیک به هم هستند می‌تواند به افزایش تاب‌آوری بعد از بحران کمک کند. دلیل آن‌هم این است که مردم بعد از این‌که ضربه سختی خوردند باید نیازهایشان مثل اسکان برطرف شود.
او اضافه کرد: در شهر تهران ۹ بوستان بزرگ آمادگی نسبی برای اسکان موقت دارند و بیش از ۳۵۰۰ جایگاه برای اسکان موقت مشخص شده است.

انتهای پیام/

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *