برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد بیماری ناشناخته در هند


همزمان با افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری ناشناخته در هند، کارشناسان سلامت در این کشور هنوز موفق به کشف علت بروز این بیماری نشده‌اند.

به گزارش سادس، کارشناسان سلامت در هند هنوز موفق به کشف علت بروز علائمی مشابه با یک بیماری ناشناس در ده‌ها نفر از اهالی ایالت “آندرا پرادش” در جنوب این کشور نشده‌اند و این درحالیست که افراد بیشتری همچنان دچار این بیماری می‌شوند.

بروز این بیماری موجب شده تا به سیستم سلامت این کشور که درگیر شیوع کروناویروس است فشار بیشتری وارد شود.

تاکنون دستکم یک تن بر اثر ابتلا به این بیماری ناشناخته جان خود را از دست داده و حدود ۵۰۰ نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند.

در ابتدا مقامات هند تصور می‌کردند این بیماری که به گفته مردم محلی با بروز علائمی همچون حمله صرع همراه است می‌تواند ناشی از آب آلوده باشد. پس از آن بیماری به مناطق روستایی اطراف ایلورو نیز گسترش پیدا کرد، هرچند تعداد مبتلایان کمتر بود.

طبق اعلام مقامات دولتی، تعداد افرادی که در شهر ایلورو به این بیماری مبتلا شده‌اند به ۵۰۵ مورد رسیده که ۳۳۲ نفر از آنان از بیمارستان ترخیص شده و ۱۵۳ بیمار نیز در مراکز درمانی مختلف تحت معالجه هستند.

به گفته کارشناسان، تمامی این بیماران با علائمی از قبیل تشنج، فراموشی، اضطراب، حالت تهوع، سردرد و کمردرد مواجه بوده‌اند. همچنین با توجه به همه گیری کووید-۱۹ از تمامی این بیماران تست کرونا گرفته شده که نتیجه تمامی تست‌ها منفی بوده است.

علاوه بر آب آلوده این فرضیه نیز مطرح شده که بخار دفع کننده پشه علت بروز این بیماری باشد. پزشکان هندی اقدام به بررسی تست خون و اسکن مغزی بیماران کرده‌اند که تاکنون طبیعی بوده است و همین موضوع موجب مرموز شدن این بیماری شده است.

هرچند تست‌های دیگری نیز انجام گرفته که نشان دهنده وجود سرب و نیکل به مقدار زیاد در بدن این بیماران است. این گزارش با اظهارات مقامات محلی که آلودگی آب و هوا را به عنوان مقصر احتمالی این بیماری رد کرده بودند، مغایرت دارد.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، همچنین اکنون مقامات هندی در حال بررسی احتمال استفاده بیش از حد سموم دفع آفات برای محصولات کشاورزی در این منطقه هستند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *