ریل گذاری اقتصادی مجلس برای دولت/ تکیه به توان داخلی به جای توجه به اقتصاد برون مرزی

به گزارش سادس، جلال رشیدی نماینده مردم مرودشت و عضو کمیسیون شوراها در گفتگو با راه صنعت :
دولتمردان به توانمندی‌های داخلی هیچ اعتقادی ندارند در حالی که بهترین راه برای عبور از مشکلات اقتصادی تکیه بر توانایی‌های داخلی است؛ بنابراین مردان اقتصادی دولت با کمک مجلس باید تمام توان خود را برای فعالسازی این ظرفیت‌ها به کارگیرند.

اقتصاد کشور نبایدمعطل تحولات خارجی بماند متاسفانه یک نگاه بسیارغلط و اشتباهی در بین دولتمردان وجود دارد که برای حل مشکلات اقتصادی تمرکز خود را به فضای خارجی محدود کردند.

راهبرد دولت های یازدهم و دوازدهم برای حل مشکلات اقتصادی برقراری ارتباط با غرب بوده است و آنها با برجام بی ثمر به دنبال رفع مشکلات اقتصادی در بیرون از مرزها بودند که تبعات اتخاذ این روش ناصحیح را مردم به دوش می کشند.

غرب برای ما راهگشا نخواهد بود و دولت باید در یک سال باقی مانده از عمر پایانی خود به این نتیجه برسد که با نگاه به توان داخلی خصوصا در حوزه اقتصاد می‌شود مشکلات اقتصادی را برطرف کرد.

با فعالسازی دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه و دیپلماسی پارلمانی می‌توانیم گام‌های مثبتی در جهت رفع مشکلات اقتصادی برداریم اما این بدین معنی نیست که توجه به ظرفیت داخلی کشور فراموش شود.

البته دیپلماسی اقتصادی در حوزه دولت با مشکلاتی همچون تحریم‌ها مواجه می‌شود، اما در حوزه پارلمانی چون نمایندگان مردم هستند اگر کشوری بخواهد پارلمان را تحریم کند وجهه بدی برای کشور تحریم کننده ایجاد خواهد شد؛ چرا که نمایندگان مردم را تحریم کردند.

با فعالسازی دیپلماسی پارلمانی در حوزه اقتصاد اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد و این کار در جهت بهبود بخشیدن به اقتصادمان کمک شایانی خواهد کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *