حادثه "گرنفل" هزاران نفر را با مشکلات روحی مواجه کرده است


کارشناسان در انگلیس تاکید کردند: پس از آتش سوزی برج گرنفل در پایتخت این کشور، هزاران نفر از کسانی که با این حادثه مرتبط یا فقط شاهد آن بوده‌اند هم‌اکنون با مشکلات روحی و روانی دست‌به‌گریبان و نیازمند کمک هستند.

به گزارش سادس، پزشکان می‌گویند: رسیدگی به مشکلات روحی و روانیِ افرادی که تحت تاثیر حادثه آتش سوزی ویرانگر در برج گرنفل قرار گرفته‌اند، در نوع خود بزرگترین عملیات در اروپا بوده و طبق تخمین‌ها تعداد افراد آسیب دیده از ۱۱ هزار نفر فراتر رفته است.

پس از وقوع آتش سوزی در برج گرنفل بیش از ۱۳۰۰ نفر به دلیل اختلال استرسی پس از ضایعه روانی (PTSD) یا مشکلات جسمی ناشی از حادثه گرنفل تحت معاینه قرار گرفته‌اند.

کارشناسان سلامت در لندن برآورد کرده‌اند که حدود ۱۱ هزار نفر تا حدودی به دلیل وقوع این حادثه دچار مشکلاتی شده‌اند اگرچه تمامی آنان نیازمند درمان نبوده‌اند.

گزارش‌ها حاکیست حدود ۳۶۰ کودک و بزرگسالان از جمله نجات یافتگان حادثه آتش سوزی به دلیل اختلال استرس پس از ضایعه روانی تحت درمان قرار دارند. همچنین حدود ۶۰ نفر به دلیل انواع مشکلات سلامت روان تحت درمان قرار گرفته‌اند اگرچه آنان به طور مستقیم در معرض آتش سوزی گرنفل نبوده اما تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته‌اند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این احتمال وجود دارد صدها نفر دیگر در سراسر انگلیس به دلیل تماشای سوختن ساختمان گرنفل از تلویزیون تحت تاثیر قرار گرفته باشند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *