توسعه مترو از موثرترین راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران


رئیس شورای اسلامی شهر تهران: توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو را راهکار اصلی کاهش آلودگی هوای شهر تهران عنوان کرد.

به گزارش سادس، محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح این جلسه و در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا با نظر اعضاء تصمیم گرفته شد که از ریاست سازمان حفاظت محیط زیست برای حضور در شورای شهر تهران دعوت شود.

وی افزود: با توجه به نظارت بر مسائل محیط زیستی و بحث حاکمیتی بودن این موضوع، با این دعوت تلاش کردیم که این مباحث را از طریق معاونت ریاست جمهوری مورد پیگیری قرار دهیم و اعضاء بتوانند مسائل خود را در این جلسه مطرح کنند. در همین راستا در این جلسه اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و ریاست سازمان محیط زیست نیز به سوالات اعضاء پاسخ داد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: به اندازه کافی در حوزه محیط زیست قوانین داریم اما عملیاتی نمی‌شود. لذا وقت آن رسیده که اقدامات عملیاتی را در دستور کار قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه روزهای پاک در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر شده است،‌ افزود: همچنان کیفیت هوای شهر تهران به نقطه مطلوب نرسیده و باید در راستای بهبود کیفیت هوای شهر تهران کارهای جدی‌تری انجام دهیم.

هاشمی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص سهم 30 درصدی کامیون‌ها در آلودگی هوای شهر تهران گفت: در این خصوص نقدهایی از سوی اعضاء مطرح شده است اما بی تردید در آلودگی هوای شهر تهران، خودروها به ویژه خودروهای تک سرنشین نقش بسزایی دارند.

وی در تشریح راهکارهای حل معضل آلودگی هوا گفت: توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو یکی از موثرترین راهکارهای حل معضل آلودگی هوای شهر تهران است. در حال حاضر 7 خط مترو داریم که البته برخی از خط‌ها تجهیز نیستند. بنابراین ابتدا باید آنها را تجهیز کنیم و در آینده تعداد خطوط مترو را افزایش دهیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر میزان سفرهای مترو کمتر از دو میلیون سفر است که باید این میزان افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد:‌ طبق قانون دولت باید 50 درصد سهم مترو را پرداخت کند و مابقی نیز توسط شهرداری تهران تأمین شود. در آینده به دنبال تامین 2000 واگن برای متروی تهران هستیم. بی تردید قوانین زیادی در بحث کاهش آلودگی هوا وجود دارد که همگی خوب نوشته شده‌اند اما متاسفانه اجرا نمی‌شوند لذا باید به سمت اجرای آنها حرکت کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *