توجه مراجع تصمیم گیری به تأمین اجتماعی زمینه ساز رفع بسیاری مشکلات سازمان است


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: توجه مراجع تصمیم گیری کشور به تأمین اجتماعی زمینه ساز رفع بسیاری مشکلات و ارتقاء خدمات این سازمان است و ما همه توان خود را به‌کار می‌بندیم تا در خدمت به جامعه کارگری و بیمه‌شدگان و مستمری‌ بگیران نتایج مثبتی بگیریم.

به گزارش سادس، سیدتقی نوربخش در جمع دبیران اجرایی خانه کارگر اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی ماهیانه بیش از ٤٢٠٠ میلیارد تومان بابت مستمری پرداخت می کند و منابع مورد نیاز برای خدمات این سازمان بدون اتکاء به دولت تأمین می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین مختلف، بخشی از حق بیمه برخی از بیمه شدگان بر عهده دولت قرار گرفته است، اظهار داشت: در صورت ایفای تعهدات دولت در قبال سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان قادر خواهد بود که برای سال های طولانی به خدمت رسانی ادامه دهد.

علیرضا محجوب، نماینده مجلس شورای اسلامی و دبیر کل خانه کارگر نیز در این جلسه گفت: در گذشته دولت‌ها اجازه نمی‌دادند که اخبار و گزارشاتی در خصوص اعتراضات کارگری و حقوق های عقب مانده آنها و همچنین وضعیت معیشتی آنها در جامعه منتشر شود اما در دولت تدبیر و امید آقای روحانی متحمل این اعتراضات شدند. اگر صدای فریاد کارگران به گوش برسد مشکلات برطرف خواهد شد.

وی افزود: بسیاری اعتراضات کارگری را در برابر نظام می‌بینند اما واقعیت امر این است که این فریادها به کمک نظام خواهد آمد. جا دارد ما از دولت، نمایندگان مجلس و سایر نهادهایی که به بلند شدن صدای کارگران کمک می‌کنند؛ تشکر کنیم.

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار نیز در این جلسه اظهار داشت: تغییراتی که در منطقه و جامعه وجود دارد باید نگاه ما را به جامعه تغییر دهد. ما عادت کرده‌ایم که به شیوه سنتی وضعیت کارگر را تعریف و مشکلات آنها را حل کنیم.

او ادامه داد: آن تعریفی که ما از کارگران داشتیم با توجه به نوع کارگران تغییر کرده است. افزایش تعداد یقه‌سفیدان در حوزه کارگری براساس قراردادها و برنامه‌ریزی‌ها تغییر کرده است که ما باید به همین موازات نگاه‌مان را به جامعه کارگری  تغییر دهیم.

کمالی در مورد وضعیت بازنشستگان خاطرنشان کرد: باید شرایطی را برای بازنشستگان فراهم کنیم تا آنها با مستمری زندگی خود را بگذرانند و بعد از بازنشستگی راه را برای جوانان باز کنند.

در این جلسه، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: دکتر نوربخش در حوزه های درمان، بیمه، سرمایه گذاری و دفاع از منافع سازمان تأمین اجتماعی در تخصیص منابع از سوی دولت و کارفرمایان به خوبی عملکرده است.

براساس گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی با تشکر از تلاش دکتر نوربخش برای حفظ تمامیت و یکپارچگی سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: جامعه کارگری در کنار دکتر نوربخش است و از نظر ما پیشرفت سازمان تأمین اجتماعی و توسعه و ارتقاء خدمات این سازمان با انسجام و یکپارچگی این سازمان قابل انجام است.

در پایان این جلسه لوح تقدیر خانه کارگر به دکتر نوربخش اهدا شد.

انتهای یپام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *