توئیت‌های هشتاد و پنجی/ اینجا هواداران برای تیم‌شان می‌جنگند!


استقلال و پرسپولیس

داربی تهران فقط کسب سه امتیاز نیست؛ به قول کاپیتان پیشین پرسپولیس که می‌گوید اگر داربی را باختی تا سه هفته نباید آفتابی شوی. همین نقل و قول نشان دهنده حساسیتی است که بر این بازی حاکم است و حداقل هواداران دو تیم تا شروع بازی آزادانه برای هم کری می‌خوانند.

به گزارش سادس، در حالی که یک روز تا شروع شهرآورد بزرگ پایتخت باقی مانده، هواداران استقلال و پرسپولیس از روزها قبل‌تر جنگ و تقابل رو در رو را شروع کردند. این بار نه رو به روی هم، بلکه در شبکه‌های اجتماعی مصاف هواداران شروع شده است. 

پیش از این رسم بر این بود که هواداران دو تیم در مدرسه، دانشگاه، سرکار در اتوبوس و تاکسی برای هم کری بخوانند که بعضی وقت‌ها کار بیخ پیدا می‌کرد و به کتک کاری هم می‌رسید.

گسترش شبکه‌های اجتماعی در سال‌های گذشته موجب افزایش کری‌خوانی میان هواداران دو تیم شده و دیگر خبری هم از کتک کاری نیست اما به جای آن بعضا به فحاشی می‌پردازند که به هیچ وجه مورد پسند و تایید کسی قرار نمی‌گیرد.

به گفته برخی از بازیکنان، مربیان و حتی هواداران دو تیم پیروزی در داربی تضمین بقای یک مربی است – البته پیش از این خلاف آن ثابت شده – و ارزشی برابر با قهرمانی لیگ برتر دارد.

در فاصله یک روز تا شروع این بازی کری هواداران به بیشترین حد خود در روزهای گذشته رسیده که خواندن این شوخی‌ها که در آن احترام بازیکنان، مربیان، هواداران و باشگاه‌ها هم رعایت شده، خالی از لطف نیست و شاید برای لحظاتی خنده‌ را روی لبان فوتبالی‌ها و غیرفوتبالی‌ها بیاورد. به رسم امانت اسامی – بعضا مستعار- ناشران این توییت‌ها را هم در این مطلب گنجاندیم که حقوق نویسندگان مطالب هم رعایت شود.

سادس هیچ دخل و تصرفی در این نوشته‌ها نداشته و صرفا برخی از توئیت‌های هواداران دو تیم با #دربی را منتشر کرده است.

aqa_ali: ولی اگه ورزشگاه آزادی رو واسه بلیط فروشی دربی ۹۰ به ۱۰بشه یه حُسنی داره که استقلالی‌ها با خیال راحت ۱۰ درصدشون رو پر میکنن.

marmadreza: پرسپولیس تو نظرسنجیِ نود از استقلال جلوتره. وقتشه پرسپولیس یه ستاره دیگه بزنه رو لباسش.

mehranpoem: درزمان دیرین دیرین قهرمان آسیا شدن، بزرگ‌ترین لژیونرشون تو امارات بوده، حالا بزرگ‌ترین رویاشون مساوی تو دربیه. اینا گناه دارن سر به سرشون نذارین.

saeiiiidM: میثاقی به علیزاده گفت تو تنها بازیکنی هستی که دستات از پاهات معروف تره؛ ولی نگاهش به شیث بود.

MissMoJdeh: پنج‌شنبه نوبت له کردن پرسپولیسه!! [ اشک‌ها را پاک کرده و برای شانس برنده شدن در نود، برد پرسپولیس را ارسال می‌کند.[

@mhinio۹۴: داور خوش تیپ قد بلند :)))) یه خرده‌ام فاکتورای مهم واسه داوری نام میبردی توازن برقرار شه خب آقای فردوسی‌پور.

saeiiiidM: فردوسی‌پور دوباره می‌خواد آمارای تاریخ دربی رو بگه مثل دربی قبل که گفت پرسپولیس هر بازی گل اول رو زده سه گل زده.

Aghaye_Mojri: من اگر بدلِ مسی هم بودم، همه عاشق طارمی میشدن :/

m_ranjbar۲: هر دربی حدود ۱۶ میلیارد درآمد برای صداوسیما داره… ظاهرا اونی که سرور استقلال و پرسپولیسه، صداوسیماس!

MiigMiig۴: بابای پرسپولیسیم فردا می‌خواد بره کربلا میگه واسه دربی نیستم اگه باختیم برگشتم از خونه میندازمت بیرون.

Mohammadesalar: خندم میگیره من تو آمل بلیت ندارم بعد بانک کوثر یکی از شهرهای جنوبی بلیت دربی رو داره! جدی کجای دنیا برای خرید بلیت بازی فوتبال میرن بانک؟

Ziiiiiidane : بی‌دفاع‌ترین آدم گزارشگریه که داره بازی تیم خودشو گزارش میکنه و تیمشم چهارتا خورده ولی نمیتونه فحش بده.

P۴rH۴m: بیرانوندم از کاسیاس بهتره، حداقل پرتاب توپ با دستو بلده.

mardak_Greeni: آسنسیو نشون داد لالیگا هم بیرانوند داره ما نمیدیدیم.

amir_r_r_eza: نود فقط اون تیکه‌اش که از رهبری‌فرد پرسیدن کری میخوندی دربی رو میباختین چیکار میکردین گفت: قایم می‌شدیم.

Ineshoon: موقع بلیط فروشی دربی میفهمی استقلالیا چرا میگن خدا رو شکر استقلالی‌ام.

jeneral۸۳: پرسپولیسیا بازی‌های خودشون رایگان نباشه، نمیرن استادیوم. حالا میگن بلیت اضافه میخرن که استقلالیها دربی نرن استادیوم🙂

amir_dami: در روزایی هستیم که تمام بازیکنای اسبق استقلال و پرسپولیس و پیشکسوت‌ها مصاحبه میکنن و میگن: حسم می‌گوید استقلال / پرسپولیس دربی را میبرد.

ahmdrzatd: فرق اینجاست ک ما با چهاری کری میخونیم ک پرسپولیسیا ندارن(۴ دربی ۴ فینال آسیا) اما اونا با دسته ۳ و ۶تایی کری میخونن که خودشون سابقشو دارن:))

Alberetdavinchi: حالا این شفر استرس دربی نکشدش.

ahmadi_pm: هاشمی نسب: یکی باید دربی را ببرد. تیمی که بتواند دربی را ببرد قطعا آن یکی تیم را برده است.

mohammadrezasfp: شما رو نمیدونم، ولی من که همه توییت‌هامو تو دفتر آماده نوشتم واسه دربی.

kamalekhunsardi: چیه بابا دربی دربی راه انداختین؟ دربی فقط اونهایی که با کله میزدن تو صورت هم، بعدش دیگه توالی کسالت و مساویه.

Alireza۳۸۹۵: من به احترام دختران وطنم روز دربی به استادیوم نمیرم. البته اینکه خیلی فوتبالی نیستم و اون تایم هم سر کارم بی تاثیر نباشه فک کنم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *