ایرانی‌ها روزانه ۱.۵ میلیارد تومان صدقه دادند/ صندوق‌های خیابانی از رونق افتاد

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه آمار صدقات جمع‌آوری شده در ۶ ماه نخست امسال، استان‌های رکورددار را معرفی و جزئیاتی از نحوه هزینه‌کرد صدقات را تشریح کرد.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم علی‌محمد ذوالفقاری با اشاره به آمار جمع‌آوری صدقات در ۶ ماه نخست امسال اظهار کرد: در ۶ ماه ابتدایی امسال ۱۵۳ میلیارد تومان در قالب صدقات مردمی در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفت.

وی ادامه داد: از میان صدقات جمع‌آوری شده، ۸۹ میلیارد تومان از طریق صندوق‌های خانگی و کوچک، ۵۲ میلیارد تومان از صندوق‌های بزرگ خیابانی و ۱۲ میلیارد تومان از روش‌های نوین پرداخت صدقات جمع‌آوری شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تشریح استان‌های رکورددار صدقات در کشور گفت: استان تهران با پرداخت ۲۰ میلیارد تومان که معادل ۱۳ درصد صدقات کشور است در صدر استان‌های کشور قرار دارد و پس از آن استان‌های اصفهان، خراسان رضوی،‌ فارس و مازندران به ترتیب ۸ درصد، ۷ درصد و ۶ درصد پرداخت صدقات کشور را عهده‌دار بودند.

وی در خصوص نحوه هزینه کرد صدقات توسط کمیته امداد نیز خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های لازم صدقات جمع‌آوری شده در کمک‌های موردی خاص، امور درمانی، کمک به دانش‌آموزان نیازمند، هزینه تامین مسکن، ازدواج، وام قرض الحسنه و اشتغال زایی مددجویان هزینه می‌شود.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه صدقات و کمک‌های مردمی بر اساس دستورات شرعی هزینه می‌شود، گفت: ۲۷ درصد صدقات مردمی جمع آوری شده در نیمه نخست امسال به مصارف کمک‌های موردی مدنظر خیرین رسیده است و پس از آن تامین هزینه مسکن نیازمندان و محرومان با ۲۰ درصد دومین محل هزینه صدقات مردمی در ۶ ماه ابتدایی امسال بود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اضافه کرد: علاوه بر این موارد، اختصاص صدقات مردمی به موضوع ازدواج زوج‌های نیازمند و پرداخت وام‌های قرض الحسنه با سهم ۱۳ درصدی از صدقات از دیگر محل‌های هزینه‌کرد این وجوه بوده و پس از آن نیز موضوع درمان نیازمندان با سهم ۱۰ درصدی، امور فرهنگی، اشتغال و کمک به دانشجویان و نیازمندان به ترتیب سهمی معادل ۱۰، ۸، ۶ و ۳ درصد از صدقات مردمی در ۶ ماهه امسال داشته اند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *