گزارش فیبا از بسکتبالیست ایرانی – فرانسوی


نوید نیکتاش

وب سایت رسمی فدراسیون جهانی در گزارشی نوشته که نوید نیکتاش می‌تواند برای تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی موثر باشد.

به گزارش سادس، در این گزارش به وضعیت بسکتبال ایران پرداخته شده و در آن به بررسی عملکرد نوید نیکتاش ملی پوش جدید بسکتبال ایران پرداخته که با پیراهن پتروشیمی در باشگاه‌های آسیا عملکرد خوبی داشت. در این گزارش آمده‌است: عملکرد نوید نیکتاش در رقابت های باشگاه‌های آسیا نشانه‌ای است که نشان می‌دهد او می‌تواند در مسیر انتخابی جام جهانی بازیکنی تاثیرگذار برای بسکتبال ایران باشد.
نیکتاش از تابستان امسال وارد تیم ملی ایران شد و در رقابت‌های کاپ‌آسیا به میزبانی لبنان به میدان رفت اما او به سختی زمان بازی کسب می‌کرد و میانگین زمانی‌اش در این تورنمنت کمتر از 7 دقیقه بود.
او در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا پرش خوبی داشت و به خوبی کار کرد. او میانگین 18 دقیقه بازی در هر مسابقه داشت و در همه برنامه‌های پتروشیمی نقشی اساسی ایفا می‌کرد. او به خوبی در حمله و دفاع برای پتروشیمی بازی کرد و آمار خوبی بدست آورد.
از ماه آینده رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2019 چین آغاز می‌شود و عملکرد نیکتاش نشان داده که او می‌تواند به تیم ملی در این تورنمنت کمک کند. تیم ملی ایران باید با قطر، عراق و قزاقستان در مرحله گروهی بازی کند و با اینکه از همه حریفانش قوی‌تر است نیکتاش هم می‌تواند این قدرت را به خصوص در دفاع بیشتر کند.
حضور او زمانی بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم ستاره‌های قدیمی چون صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی و حامد آفاق در تیم ملی نیستند. بسکتبال ایران اکنون اسلحه‌های جوانی مثل بهنام یخچالی و سجاد مشایخی دارد که در سطح بالایی بازی می‌کنند اما قطعا به یک بازیکنی مثل نوید نیکتاش نیاز دارند. بازیکنی که 203 سانتی‌متر قامت دارد و فورواردی تاثیرگذار است. او با توجه به فیزیکی که دارد می‌تواند برابر تیم‌هایی که سایز کوچک‌تری دارند در پست چهار هم بازی کند و برای حریف مشکل ساز شود.
شکی نیست که بسکتبال ایران به سمتی می‌رود که در جام جهانی 2019 طرفداران زیادی خواهد داشت و قطعا حضور نیکتاش که متولد پاریس فرانسه است می‌تواند ایران را قوی‌تر کند.
انتهای پیام