نوسازی ۱۰۰دستگاه مینی‌بوس در آستانه فرسودگی تا پایان سال


مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: با وجود نوسازی های انجام شده، هنوز حدود ۱۰۰دستگاه مینی بوس فرسوده در تهران وجود دارد که تا پایان امسال به سن فرسودگی رسیده، از رده خارج شده و نوسازی می شوند.

به گزارش سادس، پیمان سنندجی در رابطه با آخرین وضعیت اتوبوس ها و مینی بوس های فرسوده تهران گفت: در حال حاضر ۶۳۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران فعالیت می کنند که برابر گزارشی که در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران خدمت اعضا ارایه شد، ۵۰ درصد از این اتوبوس ها فرسوده هستند.

وی با اشاره به اینکه همه این اتوبوس‌های فرسوده اتوبوس‌های دیزل نیستند، افزود: بخش عمده ای از اتوبوس‌های فرسوده ما اتوبوس‌های گازسوز هستند، همانطور که می دانید اتوبوس های گازسوز به لحاظ آلودگی، کمترین میزان آلودگی را دارند و بیشتر موضوع ایمنی آنها مطرح است که ما بحث ایمنی آنها را با تست هایی که انجام می دهیم(مانند تست مخازن و موضوعات دیگر) مدیریت کرده و پیش می‌بریم.

سنندجی در ادامه تصریح کرد: همه اتوبوس‌های شهر تهران  که در حال تردد هستند، متعلق به شرکت واحد نیست و بخشی از آنها بالای ۲۰ تا ۲۵ سال سن دارند که سرویس ادارات را جا به جا می کنند و برابر قوانین، باید از تردد این اتوبوس ها جلوگیری و با آنها برخورد شود. اتوبوس‌های شرکت واحد چه به لحاظ دودزایی و چه به لحاظ موضوعات ایمنی، قابل تشخیص بوده و ما نیز به صورت مرتب در حال رصد آنها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اتوبوس های فرسوده نیاز به نوسازی دارند، اظهار کرد: برابر مصوبه هیات وزیران، اتوبوس های بالای سن هشت سال در تهران قابلیت تردد ندارند و باید از رده خارج شده و نوسازی شوند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه دو حالت برای از رده خارج کردن  اتوبوس‌ها وجود دارد، گفت: حالت اول این است که اتوبوس های جدید با استانداردهای جدید وارد شوند و حالت دوم این است که حتی شرکت‌هایی که در این خصوص فعالیت نمی کنند نیز می توانند اتوبوس های خود را نوسازی کنند، یعنی اتوبوس های خود را از رده خارج کرده و اتوبوس های جدید را وارد کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما امکاناتی در اختیار رانندگان اتوبوس های فرسوده قرار می‌دهید تا آنها بتوانند صاحب اتوبوس‌های جدید شوند؟ اظهارکرد: برای این افراد وام، شرایط و تسهیلاتی وجود دارد که به وسیله آنها می توانند نوسازی را انجام دهند، همچنین اگر سرمایه گذارانی باشند که دارای اتوبوس بوده و توانایی  فعالیت در این بخش را دارند، ما حتما از آنها استقبال کرده و شرایطی را فراهم می کنیم که این افراد نیز بتوانند اتوبوس های جدید آورده و داخل خطوط ما فعالیت کنند.

سنندجی با اشاره به مینی بوس های فرسوده نیز گفت: در بخش مینی‌بوس‌ها ۱۱۵۰ مینی بوس داشتیم که از سال ۹۲ شروع به خروج مینی‌بوس های فرسوده از رده کردیم. به طوری که امسال ۷۰۰ دستگاه دیگر از رده خارج شد. در حال حاضر نیز حدودا ۱۰۰دستگاه مینی بوس داریم که تا پایان سال به سن فرسودگی می‌رسند و با تسهیلات و مصوباتی که در نظر گرفتیم، نوسازی این ۱۰۰ دستگاه را انجام خواهیم داد.

وی خطاب به شهروندان تاکید کرد: مینی بوس‌های فرسوده ای که در سطح شهر مشاهده می شوند، حتما متعلق به شرکت اتوبوسرانی تهران نبوده بلکه مینی بوس‌ها و یا بعضا اتوبوس‌هایی هستند که معمولا از شهرهای اطراف، وارد تهران می شوند.

بنابراعلام شهرنوشت، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران با پرداختن به ضرورت نظارت بر مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های فرسوده‌ای که از شهرهای اطراف وارد تهران می شوند، خاطرنشان کرد: نظارت روی این مینی بوس ها و اتوبوس ها وظیفه ما نیست، اما قانونگذار با توجه به دوربین‌هایی که در سطح شهر وجود داشته و همچنین اهمیت معاینه فنی این خودروها به شدت با این موضوع برخورد کرده، از ورود آنها جلوگیری و جریمه هایی را برای آنها در نظر می گیرد.

انتهای پیام