افزایش ۳۷ درصدی حرکت قطارهای تندرو در خط ۵ مترو تهران


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از افزایش ۳۷ درصدی حرکت قطارهای تندرو در خط ۵ خبر داد.

به گزارش سادس، دکتر محمد احمدی بافنده با اشاره به تغییر برنامه حرکت قطارها در خط تهران – کرج افزود: این تغییرات با هدف افزایش حرکت قطارهای تندرو انجام شده است. همچنین این تغییرات ابتدا به صورت آزمایشی در ۴۰ روز اجرا و رضایت شهروندان سنجیده شد که خوشبختانه با رضایت بیش از ۷۵ درصد از مسافران همراه بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران تصریح کرد: در برنامه جدید تعداد حرکت قطارهای تندرو به ۷۰ مرتبه افزایش پیدا کرده است و مسافران می‌توانند با فاصله گذر هر ۳۰ دقیقه یکبار از این قطارها استفاده کنند. 

به گفته دکتر احمدی بافنده افزایش بهره وری واگن قطارها از طریق بهینه سازی تعداد اعزام و نزدیک کردن نسبت عرضه به تقاضا از دیگر مزایای برنامه جدید است.

براساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین المللل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه،  وی با تاکید بر اینکه این تغییرات با پشتوانه کار مهندسی، آماربرداری و سنجش نیاز مسافر صورت گرفته است افزود: اعزام قطارهای تندرو در ساعات غیر پیک نیز هر نیم ساعت یکبار است و این مورد باعث می‌شود که زمان انتظار مسافران ایستگاه‌های بین راهی از ۲۰ دقیقه به حداکثر ۳۰ دقیقه افزایش یابد.

انتهای پیام