۲۰۱۷، سال رافائل نادال

 

به‌ گزارش ‌سادس ‌و ‌به نقل از آس، سال ۲۰۱۷ تا به امروز برای رافائل نادال فوق‌العاده‌ بوده است. تنیسور ‌اسپانیایی از ژانویه خوب کار کرد و در ماه می‌توانست فاتح گرند اسلم شود. او سه سال پس از آخرین قهرمانی‌اش در رولان گاروس دوباره جام قهرمانی را در این بازی‌ها بالای سر برد.

مرد شماره یک جهان بامداد امروز (دوشنبه) توانست کوین اندرسون را در فینال تنیس اپن آمریکا شکست دهد و آخرین گرند اسلم سال را به خود اختصاص دهد. افراد زیادی در شروع سال جدید به بازگشت راجر فدرر اشاره می‌کردند اما نادال توانست بهترین فصل خود را پشت سر بگذارد. او با پنج قهرمانی با فدرر و الکساندر زورف برابر است اما عناوین تنیسور ‌اسپانیایی ارزش بیشتری دارند. هیچ تنیسوری مانند او فینال‌ها را تجربه نکرد (هشت فینال) و پیروزی به دست نیاورد (۵۶) او اکنون مرد شماره یک جهان است و در مسابقات مسترز بالاتر از همه قرار دارد به همین خاطر نادال یکی از بهترین سال‌های خود را تجربه کرده است.

او در دسامبر پس از یک ماه استراحت نتوانست بدرخشد اما در ملبورن دوباره به دوران اوج خود برگشت. او در فینال برابر فدرر قرار گرفت با وجود شکست برابر تنیسور سوییسی بازی خوبی به نمایش گذاشت. نادال سپس توانست دهمین عنوانش را در مونته کارلو و بارسلونا کسب کند. همچنین پیش از رولان گاوس برای پنجمین بار در مادرید قهرمان شد. مرد شماره یک جهان سپس دهمین قهرمانی‌اش را در فرانسه جشن گرفت. ویمبلدون و اردوی آمریکا برای او خوب نبود. با این حال توانست مرد شماره یک جهان شود و در بهترین شرایط خود را به تنیس اپن آمریکا برساند.

مسابقات و جایگاه‌هایی که نادال در سال ۲۰۱۷ تجربه کرد

انتهای پیام

var d=document;var s=d.createElement(‘script’);

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *