پرداخت به صادرکنندگان توسط بانک کشاورزی

مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد حمایت از مشتریان صادراتی گفت: بانک کشاورزی تا ۲۵۰میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مشتریان خارجی اعتبار خرید به صادرکنندگان می دهد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری اخبار بانک،نشست مدیران عالی بانک کشاورزی و وزارت جهادکشاورزی با اتحادیه ها و تشکل های تولیدکنندگان وصادرکنندگان زعفران روز یکشنبه ۱۲ شهریوربه میزبانی بانک کشاورزی برگزار و طی آن ضمن بررسی مشکلات و تهدیدهای موجود در صنعت زعفران، درباره راه حل های بلند مدت و کوتاه مدت، اقدامات موثر حمایتی و اهداف عملیاتی برای تکمیل زنجیره زعفران، راهکارهای موثر برای ثبت برند ملی زعفران و رونق صادرات این محصول گفتگو ، تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

در این جلسه که با حضور مهندس محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی ، مهندس علی اکبر مهرفرد قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور بازرگانی ، مهندس کیامرز قاسمی زانیانی قائم مقام معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی ،روح الله خدارحمی عضو هیات مدیره بانک کشاورزی، جمعی از مدیران ارشد این بانک ، روسای سازمان جهادکشاورزی استان های خراسان شمالی و رضوی ، اتحادیه ها و تشکل های تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران در سالن شهید اکبری بانک کشاورزی تشکیل شد، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی ضمن اظهار خرسندی از میزبانی این جلسه گفت: این جلسه، پیرو دستور مهندس حجتی وزیر محترم جهادکشاورزی برای ساماندهی صادرات و قیمت در بازار برای محصولاتی نظیر زعفران، پسته، خرما، کشمش و … تشکیل شده است. مهندس حجتی در حرکت بسیار بدیعی تلاش دارد تا با کمترین دخالت دولت و با حمایت سیستم های اعتباری، عملکرد تولیدکنندگان و صادرکنندگان در بازار را بهبود می بخشد.

وی با اشاره به جلسه با نمایندگان و صادرکنندگان مشهور پسته در کرمان و نتایج مثبت آن اظهار داشت: به زودی بازار بورس پسته با کمک فعالان بخش تولید و صادرات در کرمان راه اندازی خواهد شد .

شهید زاده افزود: جلسه امروز اختصاصا درمورد زعفران است چراکه باعث حسرت و تاسف است درحالی که در سراسر دنیا برای زعفران سرودست می شکنند، تولیدکنندگان ما در عسر و حرج باشند.

وی تصریح کرد: بانک کشاورزی با پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان پسته که از بازار بورس خرید می کنند، می کوشد تا نقش حمایتی خود را ایفا کند چراکه بازار بورس شفافیت دارد و در آن ، تولید استاندارد ، انبارها شناخته شده و تولیدکنندگان مشخص هستند . اتخاذ رویه مشابه در مورد زعفران باعث می شود تا مشکلات گذشته کم شود وبا کنترل کیفیت محصول، قیمت زعفران ایران در بازار جهانی پایین نیاید.

شهید زاده با بیان این که باید سعی شود منافع تولیدکنندگان و صادرکنندگان حفظ شود و بازار مناسب صادراتی توسط تولیدکنندگان کنترل شود، اعلام آمادگی کرد تا با کمک منابع ریالی و ارزی صندوق توسعه ملی برای رونق بازار زعفران تلاش کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: برای بازاریابی و بازارسازی، بایستی بخش خصوصی نیازهایش را بیان کند تا ما برای حل مشکلات از آنها حمایت کنیم.

شهید زاده با تاکید بر لزوم ایجاد و تقویت زنجیره زعفران عنوان کرد: بایستی ارتباط قوی میان تولیدکننده و صادرکننده در تمام مراحل برقرار باشد تا تولید منطبق بر استاندارها ، تقاضا و سلیقه بازار انجام شود و بانک کشاورزی نیز از این رابطه حمایت می کند.اگر این زنجیره تعریف شود بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

وی افزود: مقرر است کارگروه های استانی و ملی با همکاری وزارت جهادکشاورزی و بانک کشاورزی ایجاد شوند تا در ارتباط با پشتیبانی از تولید و صادرات تصمیم گیری شود.

شهید زاده درمورد حمایت از مشتریان صادراتی اظهار داشت: بانک کشاورزی تا ۲۵۰میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مشتریان خارجی اعتبار خرید به صادرکنندگان می دهد .

وی در پایان سخنان خود با بیان این که برنامه های مختلفی برای تکمیل زنجیره زعفران قابل اجراست که نیازمند همکاری همه ماست، اظهار امیدواری کرد در شرایط فراهم شده با حمایت و هم افزایی برای زعفران در بازار جهانی برند سازی کنیم.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *