گزیده اخبار اجتماعی سادس در روز چهارشنبه


هشدار انجمن داروسازان درباره مصرف داروهای «ضد افسردگی» ،مقدمات حضور نجفی در هیات دولت فراهم می‌شود،مقررات جدید لیزینگ خودروی فرهنگیان، توزیع خودرو خارجی ممنوع و چهار چالش اساسی «درمان» در کشور از پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی سادس طی امروز بوده است.

به گزارش سادس، سرویس اجتماعی سادس در ۲۴ ساعت گذشته  ۵۱ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین خبرها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

مقدمات حضور نجفی در هیات دولت فراهم می‌شود

احمد مسجدجامعی – عضو شورای شهر تهران- از پیگیری مسئولان ارشد دولت برای حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت خبر داد و گفت: سال‌هایی که از تشکیل بلدیه می‌گذرد تنها در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و در زمان رئیس دولت اصلاحات، شهردار تهران در دولت حضور می‌یافت وبعد از آن ادبیات شهرداری و دولت از حالت تعامل به تقابل رسید و از طرفین (دولت و شهرداری) اشتیاقی وجود نداشت؛ اما ادبیات نجفی متفاوت‌تر از شهرداران گذشته است و می‌تواند ارتباط خوبی بین دولت و شهرداری تهران شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه نجفی برای حضور در جلسات هیات دولت به مصوبه احتیاج دارد، گفت: این در حالیست که برخی مسئولان ارشد دولت در حال فراهم کردن مقدمات حضور نجفی در دولت هستند که امیدواریم هر چه زودتر این مهم محقق شود چرا که ارتباط خوب دولت و شهرداری به نفع مردم پایتخت است.

آغاز فعالیت ۲۵ جایگاه عرضه دام زنده از فردا صبح/مقابله با عرضه دام‌های سرگردان در سطح تهران

عبدالحسین رحیمی – مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران- از آغاز فعالیت دو روزه ۲۵ جایگاه عرضه دام زنده به مناسبت روز عرفه و عید قربان از صبح فردا خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته به مناسبت ایام عید قربان و روز عرفه در تهران حدود ۱۸ یا ۱۹ جایگاه برپا می‌شد اما برای امسال در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران یک جایگاه موقت بر پا خواهد شد. ضمن آنکه در سه منطقه ۴، ۱۵ و ۱۸ جایگاه‌های ثابت عرضه دام زنده به شهروندان ارائه خدمت می‌کنند.

وی افزود: ۲۵ جایگاه توسط سازمان میادین برای این ایام برپا و ۱۲ جایگاه نیز توسط مراکز خیریه ایجاد شده است که به این ترتیب در کل شهر تهران ۳۸ جایگاه برای این ایام به شهروندان ارائه خدمات خواهند  پرداخت که این تمهیدات برای دسترسی بهتر شهروندان فراهم شده است.

روش‌های جمع‌آوری نذورات «عیدقربان»/ نذورات خود را صرفا به مراکزنگهداری معروف ندهید

محمدعلی کوزه‌گر – سرپرست مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور- گفت: درحال حاضر ۱۰ هزار مرکز سازمان بهزیستی در سراسر کشور آماده جمع‌آوری نذورات مردمی جهت هزینه برای مددجویان هستند همچنین مردم در روش سنتی می‌توانند به مراکز بهزیستی از جمله مراکز نگهداری معلولان، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و خانه سالمندان مراجعه کنند و نذورات و گوسفند قربانی خود را تحویل این مراکز دهند.

مقررات جدید لیزینگ خودروی فرهنگیان/ توزیع خودرو خارجی ممنوع

مهدی نیکدل – مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان- مقررات جدید لیزینگ خودرو در این صندوق را تشریح کرد و گفت: سالانه هشت تا ۱۰ هزار خودروی ایرانی توزیع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مقررات جدیدی برای لیزینگ خودروی فرهنگیان داریم که بر مبنای آن دیگر خودروی خارجی توزیع نکنیم و سقف وام برای همه یکسان باشد، اظهار کرد: اخیرا هم جلسه‌ای در این خصوص داشتیم و برای لیزینگ خودرو مشکلی ندارد.

سرنوشت درمان کشور تا سال ۱۴۰۴/افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی تعرفه‌ها پزشکی

دکتر محمد آقاجانی – معاون درمان وزیر بهداشت- جزئیات سند درمان ۱۴۰۴ که تغییرات حوزه درمان تا سال ۱۴۰۴ را نشان می‌دهد، تشریح کرد و گفت:حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت طی چهار سال دولت یازدهم، عمدتا با برنامه‌های هفت گانه طرح تحول سلامت شناخته می‌شود اما در این معاونت حرکت‌های بنیادین نیز آغاز شده که تاثیرات جدی در نظام ارائه خدمات داشته است و حائز اهمیت هستند.

وی افزود: آخرین برنامه‌ای که در حوزه درمان تدوین و ابلاغ شد و در آینده اجرای آن را خواهیم دید، موضوع سطح‌بندی خدمات یا نقشه راه خدمات درمانی کشور یا سند درمان ۱۴۰۴ بوده است. باید توجه کرد که به استناد بند ۸.۱ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و مواد ۷۲ و ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت مکلف بود که سطح بندی خدمات را انجام دهد و خوشبختانه امروز سند و نقشه راه درمان کشور را در همه دانشگاه‌ها در اختیار داریم.

مشخص شدن حدود مستثنیات در مناطق، زمین‌خواری را کاهش می‌دهد

نقی میرزاکریمی – فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران- با اشاره به اینکه اداره محیط زیست اطلاعاتی از مستثنیات در مناطق تحت مدیریت خود ندارد، گفت: انتظار داریم منابع طبیعی استان تهران نقشه‌ای از مستثنیات تهیه کند و در اختیار اداره محیط زیست قرار دهد.

وی یکی از ضعف‌های اصلی در برخورد با تصرفات اراضی ملی در مناطق چهارگانه تحت مدیریت را در اختیار نداشتن نقشه‌ای از حدود مستثنیات در مناطق اعلام و اظهار کرد: مرز و حدود مستثنیات در مناطقی که حفاظت از آن‌ها برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است، مشخص نیست.

بررسی کارنامه محیط زیست در دولت یازدهم

احیای تالاب‌ هورالعظیم، مبارزه با زمین‌خواری‌ها، تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان، تدوین کتاب انسان و محیط زیست، افزایش ۸۰ درصدی تشکل‌های محیط زیستی بخشی از مهمترین اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست طی دولت یازدهم بود.

در پیشگیری از حوادث نمره قبولی نمی‌گیریم/۱۰۰ ساختمان بدتر از پلاسکو در تهران وجود دارد

 جواد نوفرستی – مدیرعامل انجمن جامعه ایمن- با اعتقاد به اینکه ایمنی و بحران تهران، یک موضوع فرابخشی است و از همین رو شهرداری و شورای شهر جدید باید زمینه ایجاد همکاری بین‌بخشی را فراهم کنند، گفت: توجه به ۱۰۰ ساختمان خطرناک تهران و احیای جامعه ایمن و توجه به مدیریت یکپارچه شهری باید از اولویت‌های مدیران جدید تهران در زمینه ایمنی و بحران باشد.

وی افزود: امیدوارم شهر تهران به قول شهردار جدید از نظر شاخص‌های زیستی بهبود پیدا کند و شرایط بهتری برای زیست افراد و سایر جانداران فراهم شود.

ورود مدیریت بحران به مقاوم‌سازی زندان‌ها

محمد فرید لطیفی – معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور- از مشارکت این سازمان در مقاوم‌سازی هفت زندان کشور خبر داد و گفت:برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی زندان‌های فرسوده، نامقاوم و دارای مشکلات ایمنی از مدت‌ها قبل در دستور کار سازمان مدیریت بحران کشور قرار گرفته است و در همین راستا جلساتی با مسئولانی از سازمان زندان‌ها و قوه‌قضاییه برگزار شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان سازمان مدیریت بحران کشور اقدام به شناسایی این زندان‌ها کرده‌اند،اظهارکرد: در نهایت مبلغ  یک میلیارد و ۲۸۰ هزار میلیون ریال برای بازسازی، به‌سازی و ایمن‌سازی هفت زندان از محل منابع ماده ۱۰ و  ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور برای این منظور تصویب شد.

به گزارش سادس، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

هشدار انجمن داروسازان درباره مصرف داروهای “ضد افسردگی”

مقدمات حضور نجفی در هیات دولت فراهم می‌شود

مقررات جدید لیزینگ خودروی فرهنگیان/ توزیع خودرو خارجی ممنوع

۴ چالش اساسی “درمان” در کشور

در پیشگیری از حوادث نمره قبولی نمی‌گیریم/۱۰۰ ساختمان بدتر از پلاسکو در تهران وجود دارد

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *