گل محمدی: سرپرست جدید فدراسیون بوکس نیاز به حمایت دارد


عیسی گل‌محمدی

مربی اسبق تیم ملی بوکس نوجوانان نیاز اصلی سرپرست جدید فدراسیون بوکس را حمایت همه جانبه خانواده این ورزش از او اعلام کرد.

عیسی گل‌محمدی در گفت و گو با سادس، با اشاره به شرایط بد فدراسیون بوکس در سال‌های اخیر اظهار کرد: کشتی فدراسیون بوکس سال‌ها است که به گل نشسته و قادر به حرکت نیست. حال وزارت ورزش با داشتن یک مدیر خوب در راستای کمک به این فدراسیون مدیر جدیدی را معرفی کرده که از خانواده ورزش است و می توان به او اعتماد کرد. نباید نسبت به افشین داوری کم لطفی کنیم چرا که او خواستار موفقیت بوکس است. بعضی‌ها در هرجا و با هر سخنی از بوکسی نبودن او صحبت می‌کنند که به نظر من اصلا معنی ندارد. او در گذشته ورزشکار بوده و قطعا یک ورزشکار می‌تواند دردهای ورزشکاران دیگر را درک کند.

 او در ادامه‌ افزود: من داوری را می‌شناسم و از سوابق او مطلع هستم. زمانی که او در استان خراسان رضوی مدیریت می‌کرد ورزش این استان همیشه موفق بود و می‌توانم اعتراف کنم که افشین داوری یک نابغه مدیریت در ورزش است. اصلی‌ترین نیاز او حمایت شدن همه جانبه از سمت خانواده بوکس ایران است. از آقای ناطق هم حمایت کردیم اما متأسفانه در سال‌های اخیر دیدیم که به علت سادگی حاج‌آقا ناطق کشتی فدراسیون بوکس به گل نشست. امیدوارم آقایان به جای تخریب کردن سرپرست جدید او را حمایت کنند و نظر من کسانی که الان کمک نمی‌کنند از خانواده بوکس نبوده و دلسوز نیستند.

پر افتخارترین مربی لیگ بوکس ایران همچنین در ادامه با حمایت از اکبر احدی افزود: بعد از انقلاب در داخل و خارج از کشور مربی نداریم که توانسته باشد افتخارات اکبر احدی را کسب کند و به نظر من باید از این مربی به جای انتقادات مغرضانه تقدیر کرد. احدی توانسته ۱۰ الی ۱۱ مدال بین المللی برای بوکس ایران کسب کند که نشان از توانایی‌های بالای او است. او سرمربی تیمی بود که همه بوکسورهای آن برای مدال به مسابقات دوحه قطر رفتند و علی مظاهری زیر نظر همین مربی توانست مدال طلای دوحه قطر را کسب کند. امیدوارم آقایان واقعیت‌ها را از یاد نبرند.

اودر ادامه با انتقاد از بعضی صحبت‌ها و انتقادات مغرضانه، در این باره توضیح داد: درباره اکبر احدی همه چیز مشخص است و قطعا نمی‌توانیم واقعیت‌ها را انکار کنیم. اما  در مورد آقای داوری نیز باید بگویم که دوستان در هر سطحی که هستند در مصاحبه‌های خود واقعیت‌ها را بگویند تا شرایط بوکس ایران بهبود یابد. خیلی‌ها می‌گویند که آقای داوری بوکسی نیست، مگر او می‌خواهد به روی رینگ برود که بوکسی بودنش لحاظ شود؟ داوری یک مدیر ورزشی است و که توسط یک وزیر موفق به اسم آقای سلطانی‌فر انتخاب شده و قطعا اگر حمایت شود به بوکس ایران جان دوباره می‌بخشد.

گل‌محمدی با اشاره به قابل احترام بودن پیشکسوتان در همه رشته‌های ورزشی تصریح کرد: همه پیشکسوتان قابل تقدیر هستند اما ناطق ۲۸ سال در فدراسیون بوکس فعالیت کرد و ایران یک قهرمان جهانی ندارد. بهتر است میدان را به جوان‌های با تجربه‌ی این رشته بدهیم. در سال ۹۴ الی ۹۵ سرمربی تیم‌ملی نوجوانان بودم و در چهار تورنمت که هزینه‌های آن‌ها هم به پای خودم بود توانستم ۱۴ مدال طلا، نقره و برنز کسب کنم اما بدون هیچ سوال و جوابی از تیم ملی کنار گذاشته شدم. امیدوارم پیشکسوتان از جوانترها حمایت کنند تا آن‌ها بوکس را با انرژی جوانی اداره کنند.

او ادامه داد: وزیر ورزش یکی از مدیرهای موفق دولت بوده و قطعا مدیری هم که برای فدراسیون انتخاب کرده یک فرد لایق است. امیدوارم پیشکسوتان، جوانان و قهرمانان از او حمایت کنند تا شاهد موفقیت بوکس باشیم. پیشکسوتان و قهرمانان ما باید حاشیه‌سازی را کنار بگذارند تا شاهد پیشرفت باشیم. تأکید می‌کنم که افرادی که با نقدهای مغرضانه سر راه آقای داوری سنگ اندازی می‌کنند جزء خانواده بوکس نیستند.

مربی اسبق تیم ملی بوکس نوجوانان ایران درباره عملکرد ضعیف تیم‌های ملی پایه نیز مدعی شد: به نظر منم باید افرادی را به بوکس بیاوریم که دلسوز این رشته باشند. کریمی یکی از مربیان خوب و سه ستاره بوکس ایران است اما به علت بالا رفتن سن کارایی خود را از دست داده است. برای اینکه در رده‌های پایه نتیجه بگیریم باید از مربیان جوان و با انگیزه‌ای استفاده کنیم که توانایی‌های زیادی دارند. متأسفانه در ایران از قهرمانان خوب استفاده نمی‌کنیم و آن‌ها را از دست می‌دهیم امیدوارم در این باره هم تصمیمات درستی گرفته شود تا شاهد حضور قهرمانان جدید در این رشته باشیم.

او همچنین با اشاره به لغو اردوی مشترک تیم ملی ایران و با تیم کوبا اظهار کرد: خیلی‌ها از شکایت تیم ملی کوبا صحبت می‌کنند که اصلاً درست نیست و تعلیقی برای فدراسیون بوکس وجود ندارد. هزینه‌های این سفر به عهده ایران بود که لغو شد و به نظر من هم تصمیم درستی بود. ما هیچ تورنمنت و مسابقه‌ای در پیش رونداشتیم که بخواهیم اردوی مشترکی را با این تیم برگزار کنیم. می‌توانیم هزینه این اردو را برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی صرف کنیم تا تیم به شرایط بهتری برسد. اردوی مشترک با تیم کوبا زمانی می‌توانست مفید باشد که ۲۰ روز به مسابقات مانده باشد نه اینکه اردو بدون هدف باشد. به نظر من بهتر است همه چیز را از صفر شروع کنیم تا بوکس ایران را به روزهای اوج برسانیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *