بررسی عملکرد بیمه دانا بر اساس صورتهای مالی سه ماهه

بیمه دانا از ابتدای سال ۹۵ عملکرد مناسبی را ارائه داده و با توجه به شرایط اقتصادی توانست آمارهای خوبی را در سه ماه نخست سال ثبت کند. این بیمه گر که تنها در سال ۹۴ بیش از یک میلیون فقره بیمه نامه شخص ثالث صادر کند در سال ۹۵ رشد ۴۵ درصدی را بصورت ماهانه تجربه کرده است .
به گزارش سادس به نقل ازرویکرد وصول مطالبات معوق، پرداخت به موقع خسارت، توجه خاص به بیمه گذاران، مشتری‌مداری، یکپارچه سازی اطلاعات در بخش صدور و خسارت و انعقاد قرارداد با بیمه گذاران ، از جمله برنامه های بیمه دانا برای رشد در سالهای اخیر بوده است .

و بر این اساس موجودی نقد شرکت در ظرف ۳ ماه ۴۰ درصد رشد داشته و از رقم ۸۶۳.۸۷۳ میلیون ریال در ۲۹ اسفند ۹۴ به رقم ۱.۲۱۰.۰۷۹ میلیون ریال در پایان خرداد ۹۵ رسید که رشد قابل توجهی است.

در همین مدت بدهی بیمه دانا به بیمه گران نیز ۳۶درصد کاهش داشته و از رقم ۱۸۱.۴۱۷میلیون ریال به رقم ۱۱۵.۹.۶میلیون ریال رسید .

سود انباشته شرکت در سه ماهه ابتدایی سال ۹۵ رشد ۲۳ درصدی را تجربه کرده و از مبلغ ۱۰۴۶۹۶میلیون ریال به رقم ۱۲۸.۴۷۳ میلیون ریال رسید.

بیمه دانا نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۹۴ در حق بیمه صادره رشد ۲۴ درصدی داشته و از رقم ۲.۹۲۴.۳۲۲ میلیون ریال به رقم ۳.۶۲۶.۸۶۱ میلیون ریال رسید. که بر این اساس درآمد بیمه دانا از حق بیمه به رقم ۳.۵۵۰.۳۷۲ میلیون ریال در سه ماهه ابتدای سال رسید که نسبت به رقم ۲.۸۷۹.۴۷۹ میلیون ریال در سال ۹۴ معادل ۲۳درصد رشد را تجربه کرده است.

علاوه براین، این شرکت در سال ۹۴ بابت بیمه نامه های شخص ثالث بالغ بر ۳۶۰۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت نموده است.
شرکت بیمه دانا نگاه برون مرزی خود را به اروپا و شرکت‌های بزرگ بیمه‌گری دوخته و با شرکت مونیخ ری، لویدز لندن، آلیانس، سوئیس ری، رابرت فلمینگ (RFIB)، یو آی بی (uib ) و جی ال تی (jlt) از جمله شرکت های بیمه معتبر دنیا که بیمه دانا با آنها دیدار و مذاکرات سازنده ای انجام داده است .

گفتنی است که برنامه ای از سوی مدیراعامل شرکت بیمه دانا برای سال ۹۵ برای سود آوری بیشتر مطرح شده عبارتند از : استانی شدن بودجه روابط عمومی، یکسان سازی تابلوهای شعب در کشور(طرح هویت بصری)، ارائه برنامه های ویژه برای مدیریتVIP، تهیه بانک اطلاعاتی برای بیمه گذاران، آموزش های کاربردی برای ستاد و صف و اعمال بازاریابی بومی و استانی .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *