نیروی انتظامی در پیشگیری و برخورد با آسیب های اجتماعی پیشقدم است

به گزارش سادس، سردار سرتیپ “حسین اشتری” در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: خدمت کردن در استان خراسان رضوی به برکت وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا(ع) مایه مباهات و خیر و برکت و افتخار است و خدا را شاکریم که امروز توفیق داریم در جمع خدمتگزار ، زائران و مجاوران بارگاه امام رضا(ع) حضور داریم.

فرمانده ناجا افزود: امنیت یک موضوع مهم و اولویت دار برای مردم و حاکمیت بوده و نعمت بزرگ آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی گفت: به برکت خون شهدای عزیز ، هدایت های مقام معظم رهبری، هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی و دستگاه قضائی و حمایت های مردم همیشه در صحنه شاهد امنیت با ثبات همراه آرامش در کشور عزیزمان هستیم و بابت این پایداری امنیت خدا را شکرگزار هستیم.

سردار حسین اشتری افزود: نیروی انتظامی حفظ امنیت و نظم و ‌آرامش در کشور را بر عهده دارد و طبق قانون و پیرو فرامین فرماندهی معظم کل قوا امروز ناجا می کوشد به وظایف و تکالیف خود به شایستگی عمل کند و مامن و ملجا و پناهگاه مردم است و با اقتداری که دارد رعب و وحشت و دلهره در مجرمان به وجود بیاورد .

فرمانده نیروی انتظامی جموری اسلامی ایران گفت: خداوند تبارک و تعالی را شاکریم که در عصر و دوران حاکمیت نایب امام زمان (عج) خدمتگزار مردم برای امنیت باشیم.

وی خاطر نشان کرد: جایگاه و منزلت هر سازمان و هر فرد به کاری است که انجام می دهد و جایگاه نیروی انتظامی و منزلت دستگاه هایی که امنیت را برقرار می کنند و حافظ آن هستند جایگاهی والا و مهم است.

فرمانده ناجا اظهار داشت: در این مراسم با شکوه مردم ، مسئولان و دستگاه های مختلف از خدمات شایسته و مطلوب فرمانده انتظامی خراسان رضوی و پلیس تشکر کردند و این قدردانی همگانی به واسطه کار با ارزش و مسئولیت خطیری است که ناجا بر عهده دارد .

وی تصریح کرد : برقراری نظم و امنیت یک موضوع جمعی و یک کار همگانی است و باید برای رسیدن به این هدف متعالی و مقدس آحاد جامعه و دستگاه های مختلف و مسئول همکاری لازم را داشته باشند.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود به رویکردهای جامعه محوری پلیس اشاره کرد و گفت: اجتماعی بودن و ترجیح فعالیت های پیشگیرانه به اقدامات انتظامی و عملیاتی بستر تحول و توسعه در نیروی انتظامی بوده و امروز پلیس به واسطه تعامل خوب با دستگاه های مسئول و ارتباط مستقیم با مردم توانسته ماموریت های خود را به شایستگی انجام دهد.

وی تاکید کرد: اعتماد عمومی به پلیس بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی است و امیدواریم این همدلی ، همزبانی و همفکری روز به روز تقویت شده و ارتقا یابد که نتیجه این تعامل هوشمندانه و ثمره آن آرامش و نظم و امنیت برای مردم عزیز کشورمان است.

فرمانده ناجا همچنین به فرمایش رهبر معظم انقلاب که نیروی انتظامی باید مقتدر ، توام با رافت ، مهربانی و عدالت باشدگفت: قاطعیت و اقتدار  برای  قانون شکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی ، کسانی که به حقوق مردم تجاوز کنند، گروه های تکفیری و سلفی و تروریست ها و … است و وظیفه ناجا این است که با سرپنجه قدرت و اقتدار در ماموریت های خود برخورد کند. اما پلیس در کنار مردم با رافت و مهربانی و عدالت رفتار می کند و این اصل در توصیه ها و سلسله مراتب ناجا نیز همیشه مد نظر قرار دارد.

سردار اشتری گفت: ناجا در برخورد با آسیب های اجتماعی چه در حوزه فرهنگی ، اقتصادی ، فضای مجازی و … پیشقدم است و خوشبختانه استان خراسان رضوی در این حوزه ها به برکت وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) فعالیت های مطلوب و شایسته ای داشته است.

وی اظهار داشت: تامین امنیت برای شهروندان و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا(ع) نه تنها در اطراف حرم مطهر رضوی و شهر مشهد بلکه در تمام راه ها و مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و استان خراسان رضوی از مبدا تا مقصد در اولویت قرار دارد و ما وظیفه خود می دانیم که این نظم ، امنیت و‌ آرامش خاطر را برای شهروندان و مشتاقان زیارت حرم امام رضا(ع) به ارمغان آوریم.

فرمانده ناجا عنوان داشت: در خراسان رضوی موضوع حاشیه نشینی ، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و برقراری نظم و امنیت از اولویت های اساسی است و خوشبختانه پلیس در این استان با استفاده از تمام ظرفیت ها و سرمایه های مردمی و اجرای طرح های ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی و اشراف بر مسائل امنیتی و اطلاعاتی و پیشگیری و مقابله با‌ آسیب های اجتماعی موفقیت های خوب و شایانی را کسب کرده است.

درپایان این مراسم از خدمات ۶ ساله سردار امیری مقدم تکریم و سردار قادر کریمی به عنوان فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی منصوب و سردار امیری مقدم به سمت جانشین معاونت عملیات ناجا معرفی شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *