رویاهایی که به واقعیت تبدیل می‌شوند/ یک میلیارد یورو برای رونالدو؟

 

به گزارش سادس و به نقل از آس، جدایی نیمار و امضای قرارداد این بازیکن با پاری سن ژرمن شرایط نقل و انتقالات را عوض کرد. باشگاه پاریسی برای فسخ قرارداد مهاجم برزیلی ۲۲۲ میلیون یورو به بارسلونا پرداخت کرد. این اتفاق تا چند ماه پیش غیرممکن به نظر می‌رسید اما اکنون باعث نگرانی باشگاه‌های اسپانیایی شده است. تیم‌های حاضر در لالیگا که بهترین بازیکنان جهان را در اختیار دارند می‌ترسند ستاره‌های‌شان را از دست بدهند چون در حال حاضر پرداخت هر رقمی ممکن شده است.

باشگاه‌هایی که قدرت اقتصادی بالایی دارند حاضر هستند هر هزینه‌ای را برای جذب بازیکن مورد نظر صرف کنند. هیچ رقمی مانع از تلاش آن‌ها برای امضای قرارداد با بازیکنی نمی‌شود. اکنون جهان فوتبال وارد دوران جدیدی شده است. فوتبال جهان تحت تاثیر دو قدرت بزرگ اقتصادی در اروپا به نام‌های منچسترسیتی  و پاری سن ژرمن و ولخرجی‌های فوتبال چین قرار گرفته است. هم‌چنین نباید برخی از باشگاه‌ها و شرکت‌هایی که خود را وارد محبوب‌ترین ورزش جهان می‌کنند تا تجارت کنند را فراموش کرد.

تنها در لالیگا فسخ قرارداد بیش‌تر به چشم می‌آید چون باشگاه‌های اسپانیایی برای از دست ندادن ستاره‌های‌شان رقم فسخ قرارداد را بالا در نظر گرفتند. با این حال این حربه کار ساز نشد و باشگاه پاری سن ژرمن برای نیمار ۲۲۲ میلیون یورو هزینه کرد و اتفاقی که پیش از این یک رویا محسوب می‌شد را به واقعیت تبدیل کرد. به همین خاطر آنتوان گریزمان تا سپتامبر ۲۰۰ میلیون یورو ارزش خواهد داشت (مهاجم اتلتیکومادرید پیش از این ۱۰۰ میلیون یورو ارزش داست). این رقم مانع از آن نخواهد شد که مهاجم فرانسوی اتلتیکو را ترک کند. این اتفاق می‌تواند برای سائول نیگس و کوکه (بازیکنان اتلتیکو) که ارزش‌شان به ۱۵۰ میلیون رسیده است رخ دهد.

رقم فسخ قرارداد لیونل مسی نیز ۳۰۰ میلیون یورو است و به نظر می‌رسد مبلغ بالایی برای بهترین بازیکن کنونی نباشد. البته رئال مادرید با خیال راحت‌تری در فصل نقل و انتقالات حضور دارد چون  ارزش هر یک از BBC (کریستیانو رونالدو، گرت بیل و کریم بنزما) یک میلیارد یورو است.

با شروع این دوران تیم‌های کوچک‌تر بیش‌تر در خطر هستند چون ممکن است به راحتی بهترین بازیکنان‌شان را از دست بدهند. هیچ یک از این تیم‌ها رقم فسخ قرارداد بازیکنان‌شان به ۲۲۲ میلیون یورو نمی‌رسد. به عنوان نمونه رقم فسخ قرارداد لاپورته با اتلتیک بیلبائو ۶۵ میلیون یورو است و یا رقم انریک بازیکن ایبار تنها به ۲۰ میلیون می‌رسد.

شرایط برای تیم‌هایی که توان پرداخت فسخ قرارداد را ندارند چگونه تغییر خواهد کرد؟ آن‌ها تنها می‌توانند مذاکره کنند و به ثبت کردن رکوردهای عجیب در نقل و انتقالات کمک کنند. دمبله بازیکن دورتموند یکی از سوژه‌های  اصلی در آخرین روزهای نقل و انتقالات تابستانی است. باشگاه آلمانی برای خرید این بازیکن تنها ۱۵ میلیون یورو هزینه کرد اما اکنون پیشنهاد ۱۱۰ میلیون یورویی بارسلونا را رد کرده است.

موناکو برای بنجامین مندی سال گذشته ۱۳ میلیون هزینه کرد اما تابستان امسال منچسترسیتی با او قراردادی به ارزش ۵۷.۵ میلیون یورو امضا کرد. پول‌های کلانی در حال جا به جایی است و تا جایی که باشگاه‌ها پول داشته باشند مرتکب چنین اشتباهاتی خواهند شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *