استاندار کهگیلویه و بویراحمد: حجم زیاد زباله در سطح شهر یاسوج نگران‌کننده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت کنونی شهر یاسوج مطلوب نیست.

به گزارش سادس، سید موسی خادمی در مراسم آغازین ‌مانور پاکسازی شهر یاسوج با عنوان “کمپین نه به ریختن زباله در یاسوج” افزود: حجم زیاد زباله در سطح شهر یاسوج نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه در طول دوران خدمت خود به شهرها و استان‌های مختلفی سفر کرده‌ام، بیان کرد: بسیاری از آن مناطق باوجود اینکه فقر اقتصادی بر آن شهرها حاکم بود اما فضای تمیزی داشتند. شهر یاسوج با وجود داشتن مواهب طبیعی و خدادادی زیادی، متاسفانه وضعیت نامطلوبی دارد و این مسأله زیبایی آن را مخدوش کرده است.

خادمی تصریح کرد: مردم و مسئولان قدر این زیبایی‌های خدادادی و پایتخت طبیعت ایران را نمی‌دانند که متاسفانه وضعیت دفن زباله در این شهر نگران‌کننده است.

وی ضمن انتقاد از صنوفی که زباله‌ها خود را در سطح شهر رها می‌کنند، ادامه داد: حفاظت از محیط زیست و زیبایی شهر یک وظیفه همگانی است و باید با افرادی که زباله‌های خود را در خیابان‌ها و جداول رها می‌کنند، برخورد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش رسانه ها و فضای مجازی در فرهنگ سازی و تغییر رفتارهای زیست محیطی بیان کرد: باید تصاویر افرادی که زباله‌های خود را در سطح شهر رها کرده و زیبایی شهر را از بین می‌برند در فضای مجازی منتشر کرد و این مساله را اجتماعی کرد تا رفع شود.

خادمی تاکید کرد : یاسوج شهری زیبا است اما برای ماندگاری زیبایی این شهر باید خود مردم تلاش کنند و از آن حفاظت کنند و انجام چنین اقدامات نادرستی یک هنجارشکنی نگران کننده است.

وی با اشاره به نامطلوب بودن ورودی‌ها و جاده‌های شهر یاسوج، اضافه کرد: برای پاکسازی و زیبا نگه داشتن شهر نیازمند مشارکت و همراهی مردم هستیم و باید با کمک همدیگر برای زیبایی شهرمان اقدام کنیم.

به گزارش سادس، برای اولین بار یکی از بزرگترین کمپین های محیط زیست محور در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد که با حضور کلیه مسئولان دولتی و اعضای ادارات استان و در اولین اقدام عملی خود کمربندی در ۱۲ مسیر از جمله پلیس راه یاسوج به اصفهان-جاده اصفهان از زندان مرکزی تا فلکه جهاد- میذان انقلاب تا پل بشار جاده کمربندی-مسیر پلیس راه قدیم به سمت شیراز و تیپ ۴۸ فتح- امامزاده عبدالله به سمت آبشار-محدوده پارک جنگلی وساحلی شهر یاسوج از زباله ها پاکسازی کردند.

انتهای پیام

 

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *