آغاز صدور پاسپورت الکترونیک برای مهاجران افغان مقیم پاکستان و ایران


صدور پاسپورت الکترونیک برای مهاجران افغان مقیم پاکستان و ایران، در افغانستان از روز چهارشنبه آغاز شده و قرار است پاسپورت‌ها پس از صدور به تهران و اسلام‌آباد ارسال و در اختیار درخواست‌کنندگان افغان قرار گیرد.

به گزارش سادس، مرکز صدور پاسپورت‌های الکترونیک برای مهاجران افغان مقیم پاکستان و ایران، توسط صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان و با حضور نمایندگان وزارت کشور، دارایی، مهاجران، شورای امنیت ملی و اداره ثبت و احول نفوس افغانستان در  وزارت امور خارجه این کشور افتتاح شد.

این اقدام به منظور حل مشکل اسناد هویتی مهاجران افغان مقیم کشورهای پاکستان و ایران، انجام شده است و پس از تثبیت هویت این مهاجران، با همکاری نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی افغانستان در این دو کشور، اطلاعات مورد نیاز از طریق سیستم جدید که امروز بهره‌برداری شد، به مرکز ارسال و پاسپورت‌های الکترونیک در ریاست امور کنسولی وزارت امور خارجه افغانستان چاپ و به ایران و پاکستان ارسال و توزیع می‌شود.

قرار است در مدت دو سال آینده برای بیش از دو نیم میلیون مهاجر افغان در پاکستان و ایران از طریق این مرکز پاسپورت‌های الکترونیکی صادر شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *