9 عامل سردی روابط عاطفی زوجین را بشناسید

رعایت نکردن برخی اصول و آداب اولیه موجب سردی روابط عاطفی زوجین می شود.

به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان وجیهه مشهدی نبی روانشناس و مشاور خانواده ؛اظهار کرد: از جمله علل فاصله گرفتن زوجین از یکدیگر و سردی روابط عاطفی آن‌ها بی توجهی به رعایت اصول اولیه زندگی از جمله رعایت نکردن آداب اجتماعی، بد زبانی، دروغ گویی، پنهان کاری، بی توجهی نسبت به وضعیت ظاهری و رسیدگی به خود است.

وی با بیان اینکه نشان دادن شخصیت بدلی یکی دیگر از عوامل اختلاف زوجین است، ادامه داد:  نشان دادن شخصیت خلاف واقع به طرف مقابل و فریب وی ،یکی دیگر از عوامل اختلاف است.

مشهدی نبی تصریح کرد: تفاوت های فکری از دیگر موارد ایجاد اختلاف میان زوجین است که معمولا پسازدواج بنابردلایلی مانند گرایش و یا عدم آن به مذهب و یا ایدیولوژی‌های خاص ایجاد می‌شود که ممکن است با مخالفت شدید طرف مقابل همراه شود.

این مشاور خانواده با بیان اینکه زن‌ها و مردها به صورت کاملا متفاوت با مشکلات احساسی برخورد می‌کنند که همین امر باعث ایجاد اختلاف می‌شود، افزود: مردها از سنین خیلی کم یاد می‌گیرند که گریه نکنند و معمولا قادر به بروز احساسات خود نیستند اما خانم‌ها آزادانه احساسات شان را ابراز کرده و انتظار دارند که همسرشان هم ابراز احساسات کند در حالی که چنین توقعی منطقی نیست.

مشهدی نبی در پایان گفت: وعده های پیش از ازدواجدر تصور و تصمیم فرد مقابل بسیار تاثیر گذار است، پس باید قول و قراری به شخص ندهیم که پس از ازدواج از انجام آن عاجز باشیم زیرا باعث تخریب زندگی خود و دیگری  خواهد شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *