عمومی سازی خدمات بانکی افق جدید پیش روی قوامین در سال ۱۳۹۵

مدیرعامل بانک قوامین عمومی سازی خدمات بانکی را یکی از برنامه های ویژه این بانک در سال جدید دانست و تغییر دیدگاه از سرمایه گذاری در شرکت های بزرگ به بنگاه های خرد و همچنین ارائه خدمات متنوع بانکی را مورد تأکید قرار داد.
به گزارش سادس دکتر غلامحسن تقی نتاج در نخستین دیدار با مدیران و کارکنان ادارات مرکزی در سال جدید با بیان این مطلب گفت : تا کنون بانک قوامین با بسیاری از شرکت ها و بنگاه های بزرگ مبادلات تجاری داشته ، اما اکنون هدف گذاری دیگری پیش روی این بانک قرار گرفته است و دیدگاه ها به سوی تسهیلات به شرکت ها و بنگاه های خرد اقتصادی معطوف شده است.
وی با بیان اینکه باید دارایی های خود را در بخش های متنوعی سرمایه گذاری کنیم ، افزود: تجربه بانکداری در بخش واسطه گری وجوه نشانگر این است که هر چه تعداد تسهیلات گیرندگان بیشتر باشد، نشاط بانک بیشتر ومیزان معوقات کمتر خواهد بود.
دکتر نتاج در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۵ به نام سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل خاطر نشان کرد: این که چندین سال است رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در نامگذاری سالانه خود مستقیم و غیر مستقیم بحث اقتصاد را مطرح می کنند، نشانگر توجه ویژه ایشان به این موضوع است که علاوه بر راهبردی و استراتژی بودن آن در واقع تاکتیکی و سالیانه نیز آن را مورد تأکید قرار می دهند.
وی در ادامه با تبیین مفهوم اقتصاد گفت: واژه اقتصاد مفهومی عمیق دارد که در برگیرنده طرح ریزی عاقلانه و راهبردی است و این که چگونه با منابع محدود حداکثر بهره مندی را داشته باشیم از زوایای این واژه است .
مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که توجه انسان را به محیط پیرامون خود جلب می کند واینکه به تمامی اقشار از ایتام و مساکین توجه داشته باشید ، تصریح کرد : نگاه انسانی وخدا محور که در باورها و آموزه های دینی ما به آن توجه شده ، دیدگاهی الهی است که در نقطه مقابل دیدگاه های صرفا انسانی قرار دارد.
وی در ادامه با تشریح بندهایی از سند اقتصاد مقاومتی در سه حوزه دارایی ها وداشته ها ، هدفمندی و در پایان خلق ارزش خاطر نشان کرد: در ابتدای این سند به دارایی وداشته های کشور اشاره شده است که در ۶ حوزه دسته بندی می شود ؛ داشته هایی که نگاه ما را از بیرون به درون و دارایی های کشورمان معطوف می کند.
دکتر نتاج در تبیین داشته تصریح کرد: داشته های انسانی (جمعیت ۸۰ میلیونی کشور) ،داشته سازمانی (سازماندهی هایی که تاکنون انجام شده وصدها سال پشتوانه دارد ) ،داشته فیزیکی (امکانات در اختیار ) ،داشته مالی ، داشته های نرم افزاری (اقتصاد دیجیتال که اکنون سهم عمده ای از آن در احتیار کشورهای جهان اول است ) و بالاخره در رشته های دانشی ، این ها داشته هایی هستند که در واقع باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد .
وی در ادامه با تشریح اهداف سند اقتصاد مقاومتی در ۲۴ محور راهبردی افزود: ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اقتصادی در جامعه از اهداف نهایی این سند است که فارغ از شعار با به کارگیری متخصصان در تمامی حوزه های اقتصادی ، مالی ، جامعه شناسی و …. تدوین شده است .
دکتر نتاج با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی در سه سطح فردی ، سازمانی وحاکمیتی قابل توجه است ، یادآور شد: در سطح فردی تک تک افراد جامعه مدنظر قرار دارند که مهم ترین سهم را در اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند ، در سطح سازمانی ،تمامی سازمان ها با برنامه های خود نقش آفرینی می کنند و در سطح حاکمیتی نیز قوای سه گانه ومراجع قانون گذار ایفای نقش می کنند.
مدیرعامل بانک قوامین با بیان برداشت خود از شعار سال ۹۵ یعنی سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل تصریح کرد: در نامگذاری این سال دو واژه اقدام وعمل در کنار یکدیگر به کار رفته است ، در نگاه اول این دو واژه تعریفی یکسان دارند ، اما با نگاه ژرف به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می توان این مبحث را این گونه بازبینی کرد که اقدام مقدمه عمل و در آن نوآوری و نوآفرینی نهفته است و در سطح فردی هر شخص می تواند این اقدام را به وجود آورد اما واژه عمل اجرای دستوری را شامل می شود که توسط دیگران برنامه ریزی شده ودر سطح سازمانی وحاکمیتی تعریف می شود.
دکتر نتاج افزود: در برداشت من اینکه رهبری معظم پس از اقتصاد مقاومتی این واژگان را به کار برده اند نشانگر تاکید ایشان براین موضوع است که در اقتصاد مقاومتی ابتدا باید نوآوری داشت؛ باید با نگاه متعالی در سطح فردی اقدامات نویی انجام شود تا در سطح سازمانی و در جامعه حاکمیتی تسری یابد، در واقع اقدام به معنای رفتار پیشروانه و عمل به معنای رفتار پیروانه می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دعای تحویل سال و اینکه تغییر احوال جز با اراده انسانی صورت نمی گیرد ، خاطرنشان کرد : دستیابی به دستاوردهای بیشتر وعبور از سد مشکلات نیز جز با اراده انسانی وهمت وتلاش میسر نخواهد شد و هنر استفاده از تهدید ها برای رسیدن به فرصت ها نیز نیازمند اراده و حرکت است .
دکتر نتاج در ادامه به دو مبحث ایجاد نشاط سازمانی و تقویت یکپارچگی وانسجام سازمانی اشاره کرد و خاطرنشان نمود: با برنامه ریزی های متنوع و مثمر ثمر می توانیم ضمن رسیدن به سربلندی سازمانی در سایه نشاط وتقویت یکپارچگی در تحقق اهداف مورد نظر در اقتصاد مقاومتی نیز نقش آفرین باشیم .
مدیرعامل بانک قوامین همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زندگی ائمه معصومین به ویژه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: پیروان ائمه معصومین علیهم السلام با عمل به آموزه های دینی و سبک زندگی آنان می توانند علاوه بر دست یابی به موفقیت در زندگی شخصی در محیط اجتماعی نیز اثر گذار باشند .
دکتر نتاج در ادامه با بیان اینکه بانک قوامین تعلق به همه همکاران و سایر ذینفعان شامل مشتریان ، سپرده گذاران و سهامداران دارد و علاوه بر آن یک سرمایه ملی محسوب می شود یادآور شد :
این که تصور کنیم کسانی که لایه های بالای سازمان هستند ، سهم بیشتری دارند تصور غلطی است و مانع تعامل در سازمان می شود ، لذا همه ما در هر جا از سازمان که خدمت می کنیم ، بایستی از ظرفیت ها و داشته ها به فراخور وظیفه خود حداکثر بهره برداری را ببریم . امروز تقویت یکپارچگی و پرهیز از چالش های بی مورد نقش مهمی در تحقق برنامه ها و اهداف بانک دارد که همه ما بایستی به آن توجه ویژه داشته باشیم.
مدیرعامل بانک در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و قدردانی از تلاش همه همکاران بانک در سال ۱۳۹۴ اظهار امیدواری کرد در سال جدید با الهام از فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از فرصت ها حداکثر استفاده را ببریم و در کنار آن تهدید ها را تبدیل به فرصت و نقاط قوت را افزایش و نقاط ضعف را به نقطه قوت تبدیل کرده و با رعایت ضوابط و مقررات و جلوگیری از هدر رفتن منابع سال پر رونق و نشاطی رابرای مجموعه خدمتگذار قوامین رقم بزنیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *