درخواست کمک از “بسیج” برای مدیریت مصرف برق کشور و عبور از بحران

مشاور وزیر و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو گفت: حضور بسیج می‌تواند در مدیریت مصرف برق کشور در تابستان جاری و اقدام‌های اساسی برای کاهش مصرف کارساز باشد.

به‌گزارش  سادس به نقل ازخبرگزاری تسنیم، ” داود طارمی” مشاور وزیر و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو نیز در جلسه مشترک امروز (چهارشنبه) در جمع فرماندهان بسیج مراکز ریاست جمهوری، وزارتخانه‌ها، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، سازمان‌ها و نهادها با رویکرد مدیریت مصرف برق در ساختمان ستادی وزارت نیرو ضمن تاکید بر نقش مثبت بسیج در تمام عرصه‌ها گفت: هر زمانی که به وجود نیروی متخصص و متعهد در کشور نیاز داشته‌ایم اولین گروهی که با قاطعیت و عشق حضور خود را به ثبت رسانده است، بسیج بوده است.
وی ادامه داد: بسیج همواره در اقدامات جهادی و گروهی پیشرو بوده و با خلوص نیت بدون هیچ توقعی توانسته در اسرع وقت وظایف محوله را با بالاترین کیفیت ممکن به انجام برساند.
مشاور وزیر و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو با اشاره به افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق در کشور گفت: برای مدیریت در مصرف برق و عبور از پیک تابستان نیز نیازمند همکاری بسیج و فرهنگ بسیجی هستیم تا بتوانیم مصارف غیر ضروری را در ادارات و منازل مدیریت کرده و شاهد عبور از پیک تابستان بدون خاموشی باشیم.
داود طارمی همچنین حضور بسیج را در شریان‌های حیاتی صنعت آب و برق کشور که از زیرساخت‌های اساسی هستند، ضروری دانست و اظهار داشت: بسیج از وظایف حساسی برخوردار است و بایستی با هوشیاری و زیرکی کامل از زیرساخت‌های اصلی کشور حفاظت نموده و در مواقع بروز حادثه، ضمن تأمین آب و برق کشور باعث پشت گرمی نظام باشد.
“میثم جعفرزاده” مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان این مطلب که، یکی از موارد مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری شناخت زیرساخت‌ها است و در این بین صنعت برق به عنوان زیر ساخت زیرساخت‌های حیاتی کشور محسوب می‌شود گفت: نگاه به صنعت برق یک نگاه دومینویی است که هر گونه اختلال در آن موجب آسیب به سایر بخش‌ها می‌شود؛ به عنوان نمونه اگر برق یک منطقه قطع شود، متعاقب آن در تولید آب، سامانه‌های بانکی، اقتصادی، بورس، حمل و نقل و سایر موارد نیز اختلال ایجاد می‌شود.
“میثم جعفرزاده” با بیان اینکه همه مراکز حیاتی و حساس و مهم کشور ملزم به تهیه مولدهای برق اضطراری هستند، افزود: شرکت توانیر نیز به همه زیرمجموعه‌های خود ابلاغ کرده تا با توجه به ظرفیت خود نسبت به تهیه مولدهای اضطراری متناسب با ظرفیت مورد نیاز اقدام کنند.
وی در ادامه گفت: وزارت نیرو در سه سال گذشته در قالب برگزاری مانور، اقدام به قطع برق مناطق حساس کرده تا بتواند عملکرد به مدار آمدن مولدهای اضطراری در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بروز حوادث غیرمترقبه را سنجش کند.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به اینکه شریان حیاتی یک مجموعه به دست نیروهای متخصص بسیج است، افزود: تجربه در سال‌های گذشته ثابت کرده که در زمان بروز حوادث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله، حملات سایبری و … حضور نیروهای متخصص و متعهد بسیج در دقایق اولیه بروز حادثه از اولویت‌های کشور بوده است.
وی تصریح کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری عقیده دارند مصون سازی کشور با استفاده از تفکر بسیجی میسر است ما نیز بایستی بر این عقیده ارج نهاده و تعهد و تخصص بسیج را در تمام عرصه‌های حیاتی کشور نهادینه کنیم.
 در ادامه سرهنگ ” علیرضا عاشوری” فرمانده سازمان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات نیز در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف آب و برق و گاز را از مهم‌ترین موارد کشور که اگر به درستی به آن‌ها پرداخته نشود می‌تواند تبعات امنیتی به همراه داشته باشد ذکر کرد وافزود: استفاده دفترچه الزامات اقتصاد مقاومتی در بخش فرهنگ سازی، دانش بنیان، فناوری اطلاعات، محور اشتغال و تولید می‌تواند در این خصوص بسیار کارگشا باشد.
وی بااشاره به اینکه ۷۵ درصد مصارف برق کشور مربوط به مصارف خانگی است، افزود: متاسفانه در تهران بزرگ ۳۰ درصد مصارف برق مربوط به ادارات است که بایستی برای کاهش آن اهتمام ویژه داشت.

انتهای پیام/

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *