نجات جان ۱۳۸۹ نفر در عملیات‌های هلال احمر در هفته اول تابستان


رئیس سازمان امداد و نجات با تشریح عملیات‌های هلال احمر در هفته اول تیر ماه،گفت: تا کنون ۱۳۸۹ نفر توسط نیروهای هلال احمر نجات پیدا کردند.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با سادس، در این باره اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر با آغاز فصل تابستان و نزدیک شدن به تعطیلات عید سعید فطر مبادرت به اعلام آماده باش ویژه به ۱۲۸۰ پایگاه ثابت، موقت و سیار در قالب طرح ملی امداد و نجات تابستانه کرد و با بکارگیری تمام توان عملیاتی خود در جاده‌های پرتردد و مبادی ورودی شهرها و همچنین تفرجگاه‌های ساحلی استان‌های شمالی کشور به‌منظور اجرای سریع عملیات‌های نجات و امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی در محدوده عملیاتی پایگاه‌ها و پست‌ها با همکاری سایر دستگاه های امدادی اقدام می کند.

وی با اشاره به منابع بکارگیری شده برای خدمت‌رسانی به هموطنان در طرح تابستانه، گفت: با توجه به تعطیلات و افزایش حجم سفرهای هموطنان در هفته گذشته، روزهای پرکاری برای نیروهای امدادی کشور بود؛ به طوری که امدادگران و نجاتگران در ۱۰۳۸ مورد عملیات در سطح کشور حضور داشته اند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به ارائه خدمات مناسبتی در روز عید سعید فطر اعلام کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر از خدمات امدادی و عملیات‌های نجات جمعیت هلال احمر در هفته اول تیر ماه بهره‌مند شده‌اند و در این میان تعداد ۱۳۸۹ نفر در عملیات مختلف جاده‌ای، کوهستان و به ویژه ساحلی نجات یافته و 603 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده و۲۲۹۴ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان طوفان شن در سیستان وبلوچستان

سلیمی با اشاره به آغاز طوفان‌های موسوم به بادهای ۱۲۰ روزه در استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از روز سوم تیر ماه تا کنون نیروهای امدادی هلال احمر در سه شهرستان زهک، نیمروز و هیرمند فعالیت امدادی را آغاز کردند و به ۴۱ روستا امدادرسانی شده است. همچنین در این سه شهرستان به حدود ۱۶ هزار و ۶۲۰ نفرامدادرسانی شد. با توجه به شرایط خاص منطقه با هماهنگی فرمانداری‌ها ۳۳۲۴ بسته غذایی بین آسیب‌دیدگان توزیع شد و همچنان نیروهای امدادی برای امدادرسانی در مناطق حضور دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر چند توصیه ایمنی، گفت: مردم در ایام تابستان نکات ایمنی در سفر را رعایت کنند. ل از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم تا در سفرها و حضور در تفرجگاه‌های ساحلی و جنگلی مراقب کودکان خود باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای سریعا اطلاعات ضروری و دقیق را با ارتباط با شماره اضطراری ۱۱۲ به نیروهای امدادی هلال احمر اعلام کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *