موضع ترامپ در برابر تغییرات اقلیمی به نابرابری‌های بیشتر می‌انجامد

به گزارش سادس، اگر از حجم تولید گازهای گلخانه‌ای در آمریکا کاسته نشود به احتمال زیاد پدیده تغییرات جوی نابرابری‌های موجود در این کشور را تشدید خواهد کرد به طوری که انتظار می‌رود تا پایان قرن حاضر مناطق فقیرتر و کم بضاعت‌تر در داخل ایالات متحده تا ۲۰ درصد از درآمد خود را از دست بدهند.

براساس مطالعات جدید تا سال ۲۱۰۰ میلادی ضرر اقتصادی ناشی از افزایش دما تقریبا با رکود بزرگ اقتصادی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در این کشور برابری خواهد کرد و ایالت‌های جنوبی و نواحی جنوبی‌تر در ایالات غرب میانه آمریکا، بیشترین آسیب و خسارت را از این حیث خواهند دید.

به نوشته گاردین، کارشناسان مطالعات جوی در دانشگاه کالیفرنیا در این بررسی‌ها هشدار دادند که عدم به کارگیری اقدامات به موقع و موثر در برابر تغییرات اقلیمی برای مناطق وسیعی از ایالات متحده گران تمام خواهد شد.

از جمله این خسارت‌ها می‌توان به بحران‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از موج‌ گرما، وقوع طوفان‌ها و همچنین نابودی محصولات اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: با این حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا، ضرر اقتصادی ناشی از تغییرات اقلیمی را تصدیق نکرده و کشورش را از توافق آب‌وهوایی پاریس خارج کرده است.

این در حالی است که بسیاری از سران و سیاستمداران، فعالان محیط زیست و محققان و پژوهشگران در سراسر جهان و نیز در ایالات متحده این اقدام را به باد انتقاد گرفته‌اند و ضرر آن را متوجه بسیاری از کشورهای دنیا حتی خود آمریکا دانسته‌اند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *