پناه‌جویان مجاز تا حدود ۱۰ روز دیگر می‌توانند وارد آمریکا شوند

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید پناه‌جویان مجاز برای ورود به خاک آمریکا تا تاریخ ۶ جولای می‌توانند وارد خاک آمریکا شوند.

به گزارش گروه اخبار خارجی سادس، پس از تصمیم دیوان عالی آمریکا برای احیای بخش‌هایی از فرمان ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گزارش شده پناه‌جویانی که مراحل گزینش را گذرانده‌اند می‌توانند تا حدود ۱۰ روز آینده وارد آمریکا شوند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری آسوشتیدپرس گفت ورود آن دسته از پناه‌جویانی که پس از طی مراحل گزینش برای سفر به آمریکا پذیرفته شده‌اند تا تاریخ ۶ جولای بلامانع است.

انتظار می‌رود دولت آمریکا در سال مالی جاری که در ماه سپتامبر به پایان می‌رسد ۵۰۰۰۰ پناه‌جو بپذیرد.

دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه بخش‌هایی از محدودیت‌های اعمال‌شده توسط دادگاه‌های رده‌های پایین‌تر علیه فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ را برداشت.

ترامپ بعد از ورود به کاخ سفید با امضای یک دستور اجرایی ورود شهروندان هفت مسلمان (ایران، عراق، سودان، سومالی، سوریه، یمن و لیبی) به خاک آمریکا را به طور موقت ممنوع کرد. اجرای این دستور بعد از ایجاد هرج و مرج در فرودگاه‌های آمریکا و شکایت‌های متعدد از آن، متوقف شد.

ترامپ مدتی بعد با امضای فرمانی تجدید نظر شده‌ خواستار اعمال محدودیت‌های یاد شده، این بار علیه شهروندان شش کشور ایران، عراق، سودان، سومالی، سوریه، یمن و لیبی شد. دادگاه‌های آمریکا این فرمان را هم متوقف کردند.

دولت ترامپ، سرانجام پرونده را به دیوان عالی آمریکا ارجاع داد که قضات این دادگاه سرانجام، روز دوشنبه رأی به احیای بخش‌هایی از دستور ضد مهاجرتی ترامپ دادند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *