مديريت زمان بازگشت از سوي مسافران نوروز

جانشين فرمانده ناجا در سفر به استان مازندران از مسافران نوروزي خواست براي جلوگيري از سوانح احتمالي ضمن مديريت سفر از شتاب و عجله در بازگشت پرهيز کنند .

به گزارش سادس ،” سردار اسکندر مومني ” جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با حضور در آزاد راه چالوس – تهران در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي ، ضمن تقدير از تلاش هاي انجام شده و همياري هاي همه دستگاه هاي اجرايي در تامين امنيت مردم و مسافران نوروزي گفت: نيروي انتظامي همانند همه ارگان ها با بسيج کليه امکانات و توانمندي هاي خود در بخش هاي مختلف انتظامي و پليس راه اقدامات بسيار موثري را در تامين امنيت مردم و کاهش ترافيک در محورهاي مواصلاتي استان هاي کشور به اجرا در آورده است.

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به اين که سفر هاي نوروزي مردم ايران در سطح دنيا بي نظير است ، خاطر نشان کرد : حجم سفر هاي نوروزي و ديد و بازديدهاي مردم در اين ايام نيازمند عزم و اراده همه دستگاه هاي اجرايي است.

سردار مومني همچنين خاطر نشان کرد: در بحث تصادفات و خسارت هاي وارده به اقتصاد کشور بدون در نظر گرفتن خسارت هاي معنوي به خانواده ها، بيش از دو هزار ميليارد تومان خسارت به بخش اقتصادي کشور وارد مي شود که با ادامه اين روند در طول سال  6 درصد توليد ناخالص ملي هدر خواهد رفت.

وي اصلاح زير ساخت ها ، بهبود وضعيت راه ها ، رعايت مقررات و قانون مندي از سوي مردم را تنها راه جلوگيري از اين وضعيت دانست و در ادامه اظهار داشت : معمولا سه روز باقيمانده ايام تعطيلات نوروز پرحادثه ترين زمان در طول ايام تعطيلات نوروزي است که خستگي سفر و شتاب براي بازگشت از سفر از عوامل بروز اين حوادث است .

سردار مومني تلاش براي رفع تمامي موانع ترافيکي ، باز نگه داشتن تمامي محورهاي مواصلاتي ، رفع محدوديت ها در سريع ترين زمان ممکن با در نظر گرفتن شرايط جوي استان هاي شمالي کشور و همچنين مديريت بازگشت از سفر از سوي مردم را مهمترين راه هاي کاهش سوانح در اين ايام برشمرد .

جانشين نيروي انتظامي با تاکيد برحضور فيزيکي همه مسئولان دستگاه هاي اجرايي به منظور مديريت ترافيک و برخورد با سوانح و تخلفات از مسافران نوروزي خواست که بازگشت خود از سفر را از همين امروز آغاز کنند و روز طبيعت را در محيط اطراف خود سپري کنند و اگر بخواهند بازگشت از سفر را به روزهاي پاياني موکول کنند ضمن افزايش خطرات سفر به دليل شتاب براي بازگشت و حجم ترافيک سنگين زمان بازگشت به سه الي چهار برابر زمان عادي خواهد رسيد .

وي با اشاره به اين که جاده ها و محور هاي مواصلاتي ظرفيت هاي لحظه اي لازم را ندارند از مسئولان اجرايي خواست ضمن مديريت ترافيک و برخورد با تخلفات حادثه ساز آمادگي لازم را براي شرايط غير عادي داشته باشند .

مومني افزود : متوسط سرعت خودروها نسبت به سال گذشته از 83 کيلومتر در ساعت به 81 کيلومتر در ساعت کاهش پيدا کرده که اين کاهش دو کيلومتر در ساعت نشان دهنده دقت و توجه مردم به قوانين و دستورات پليس است .

جانشين نيروي انتظامي ، استان هاي مازندران ، گيلان ، البزر، قم و فارس را از پرتردد ترين استان هاي کشور در طول ايام نوروز برشمرد و بر حضورگسترده همه نيروها و دستگاه هاي اجرايي با انگيزه و روحيه بالاتر عليرغم تلاش ها و خستگي هايي که در طول اين مدت متحمل شده اند تاکيد کرد .

سردار مومني با اشاره به کاهش تلفات جاده اي در نوروز 95 اظهار داشت: 344 کشته در کل کشور بر اثر سوانح رانندگي جان خود را از دست داده اند که در اين ميان تخطي از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ مهمترين عامل بروز اين تصادفات بوده اند .  

مومني از کاهش چشمگير سرقت ها در ايام نوروز خبرداد و افزود : به عشق امنيت مردم همچنان مانند روزهاي اول نوروز در سه روز باقيمانده تعطيلات با انگيزه و جديت پاي کار هستيم تا مردم عزيز ايران به سلامت به مقصدهاي خود برسند .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *