ایمیل‌های بدون پاسخ


تمرین تیم‌های ملی قایقرانی

فدراسیون قایقرانی مجارستان از بی‌پاسخ ماندن ایمیل‌هایش توسط ایران ناراحت است.

به گزارش سادس، تیم ملی قایقرانی ایران که به تازگی از کاپ‌های جهانی به کشور بازگشته در اردوی مجارستان خود قبل از شرکت در کاپ‌ها اتفاق‌های عجیبی را تجربه کرده و به مشکلات زیادی برخورد کرده‌ است. با این که گفته شده بوده همه چیز برای ملی‌پوشان مهیا شده اما با رسیدن تیم به مجارستان معلوم می‌شود هیچ چیز در اختیار قایقران‌ها قرار ندارد و آن‌ها در آستانه افتادن در دردسری عظیم پیش رفتند که با تلاش ایرج اقلیمی، سرمربی تیم اتفاق خاصی برای پاروزنان نمی‌افتد اما ناهماهنگی‌های ایجاد شده و اتفاق‌ها نشان می‌دهد که در فدراسیون کسی حواسش به این موارد نبوده‌ است. سادس با اطلاعاتی که به‌دست آورده از اتفاق‌های مجارستان و دلایل آن پرده‌برداری می‌کند.

*سفر مسوولان قایقرانی به مجارستان

سال گذشته بود که رییس و دبیر افتخاری فدراسیون قایقرانی برای انجام مذاکرات و امضای تفاهم‌نامه‌ها راهی مجارستان شدند و پس از چندین روز رایزنی با خبرهای خوب به ایران بازگشتند. غلامرضا امینی، رییس فدراسیون پس از بازگشت به ایران از امضای تفاهم‌نامه با فدراسیون مجارستان خبر داد و تاکید داشت که از این پس تیم‌های ملی می‌توانند با سفر به مجارستان از امکانات این کشور استفاده کنند و اردوهای مشترک داشته باشند. حتی صحبت‌هایی درباره کمک از مربیان مجاری به عنوان مشاور در قایقرانی ایران هم شد. در این سفر وحید مرادی، دبیر افتخاری فدراسیون نیز حضور داشت و مسوول هماهنگی‌های بعدی ایران و مجارستان شد.

*مهیا شدن اردوی اروپایی

تیم ملی قایقرانی ایران بعد از این که زمستان سال قبل را در کشور پشت‌سر گذاشت با شروع سال جدید تمرین‌هایش را برای حضور در کاپ‌های جهانی آغاز کرد و ایرج اقلیمی و سونیا نوریزاد هم قول یک اردوی اروپایی از فدراسیون را گرفتند. با توجه به رایزنی‌هایی که در مجارستان شده بود قرار شد تا تیم برای برگزاری یک اردوی دو هفته‌ای راهی مجارستان شود و سپس در کاپ دو شرکت کند. تیم ملی راهی مجارستان می‌شود و از همان ابتدا با مشکلات عجیبی روبه‌رو می‌شود. گویا هیچ چیز آن‌طور که باید و شاید هماهنگ نشده‌بود.

*آغاز مشکلات

تیم ملی قایقرانی ایران در بخش دختران و پسران راهی مجارستان می‌شود اما در فرودگاه بوداپست هیچ کس از فدراسیون این کشور به دنبال قایقران‌ها نمی‌رود. تیم خودش وسیله نقلیه کرایه می‌کند و به محل اعلام شده می‌رود و مشخص می‌شود که آن‌طور که به مربیان تیم گفته شده محل اسکان قایقران‌ها کمپ تیم ملی مجارستان نیست و قایقران‌های ایران در یک محل دیگر که امکانات و غذای مناسبی نداشته مستقر می‌شود. از طرف دیگر قایقی هم برای ورزشکاران ایران در این محل تمرینی نبوده و تیم نمی‌تواند تمرینی انجام بدهد.

*شروع مکاتبات اقلیمی

ایرج اقلیمی سرمربی تیم ملی برای بررسی ماجرا با مسوولان مجارستان مکاتبه می‌کند و متوجه می‌شود که هیچ هماهنگی کاملی صورت نگرفته‌ است. آن‌ها به اقلیمی تاکید می‌کنند از چند ماه قبل ایمیل‌های زیادی به یکی از مسولان فدراسیون که وظیفه هماهنگی را بر عهده داشته ارسال کرده‌اند و از او درباره نیازهای تیم ایران، برنامه قایقران‌ها، نوع هتل و محل تمرین و تعداد قایق‌های مورد نیاز پرسیده بودند که تمام این ایمیل‌ها بدون پاسخ مانده است. حتی در یک ایمیل از این مسوول خواسته بودند که تا یک زمان مشخص تمام اطلاعات را به آن‌ها بدهند که بی پاسخ ماندن این ایمیل باعث شده مسوولان قایقرانی مجارستان تمام برنامه‌ها را لغو کنند و هیچ اقدامی برای ورود تیم ایران انجام ندهند.

*هزینه چند هزار یورویی

اقلیمی مذاکرات خود را ادامه می‌دهد و اعلام می‌کند که تیم باید به کمپ ملی مجارستان منتقل شود. هزینه‌ها اعلام می‌شود و قایقران‌ها به کمپ ملی مجارستان می‌روند. در آنجا وقتی قایقران‌ها تصمیم می‌گیرند تمرین کنند بازهم قایقی وجود نداشت. اقلیمی درخواست قایق می‌کند که گویا مجارها اعلام می‌کنند در ایمیل‌های‌شان خواسته بودند که تعداد قایق‌های مورد نیاز را اعلام کند اما چون پاسخی دریافت نکرده بودند تمام قایق‌ها در اختیار باشگاه‌ها قرار گرفته‌ است. نکته جالب اینجا بود که هیچ اردوی مشترکی با ملی‌پوشان مجارستان هم مهیا نشده بود چون قایقران‌ها در اروپا تمرین‌های باشگاهی می‌کنند و یک ماه قبل از مسابقات در تست انتخابی حاضر می‌شوند و دوباره به باشگاه می‌روند و قایق‌ها نیز در باشگاه‌ها بوده. مجارها به سرمربی تیم ملی اعلام می‌کنند که باید قایق از باشگاه‌ها کرایه شود که هزینه‌اش نزدیک به ۱۳ هزار یورو می‌شود. مبلغی که بیش از هزینه سفر تیم به مجارستان و صربستان است.

*وقتی مذاکره جواب می‌دهد

در شرایطی که قایقران‌ها برای تمرین به مجارستان رفته‌ بودند ناهماهنگی مسوول داخلی قایقرانی با فدراسیون مجارستان باعث شد تا ملی‌پوشان از برنامه‌های‌شان عقب بمانند اما سرمربی تیم ملی به مذاکراتش ادامه می‌دهد و نه تنها در هزینه اسکان و غذای تیم تخفیف زیادی می‌گیرد بلکه قایق‌های مورد نیاز دختران و پسران را با یک پنجم هزینه اعلام شده مهیا می‌کند و قایقران‌ها تمرین‌های‌شان را شروع می‌کنند. فدراسیون مجارستان طبق تفاهم‌نامه‌ای که با قایقرانی ایران داشته عمل کرده اما تمام ایمیل‌های‌شان به کشورمان بی پاسخ مانده بوده اما بازهم با تیم اعزامی همکاری کرده بودند.

*کارشکنی و بی اعتمادی

اتفاقی که برای قایقران‌ها در مجارستان افتاده بود هم عجیب است و هم تاسف‌بار. یک تیم مذاکره کننده با هزینه دولتی عازم مجارستان شده و تفاهم‌نامه‌ای امضا شده‌ است و یک مسوول ادامه همکاری‌ها و مذاکرات را برعهده می‌گیرد اما تمام ایمیل‌ها را بی‌پاسخ می‌گذارد. این اتفاق نه تنها قایقران‌ها را دچار مشکل کرده بود که قطعا باعث بی‌اعتماد شدن مجارها نسبت به قایقرانی ایران هم خواهد شد. آن‌ها شرایط لازم برای تیم اعزامی ایران را مهیا کردند اما قطعا برای اعزام‌های بعدی بیش‌تر از این حواسشان را جمع خواهند کرد و اجازه نمی‌دهند که چنین وضعیتی ایجاد شود. مشخص نیست چرا باید چنین اتفاق‌هایی در فدراسیون قایقرانی بیفتد و کسی هم از ماجرا خبردار نباشد.
ایرج اقلیمی، سرمربی تیم ملی قایقرانی ایران در گفت‌وگو با سادس با تایید اتفاق‌های مجارستان گفت: متاسفانه باید هماهنگی‌هایی انجام می‌شد که انجام نشد و ما در مجارستان مشکلاتی داشتیم. تمام موارد را به آقای امینی اطلاع داده‌ام تا از ماجراها به طور دقیق خبردار باشد.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *