امیدواری راکعی برای سهم 30 درصدی زنان در کابینه دوازدهم


یک فعال حقوق زنان با بیان آنکه سالهاست برای حضور چشمگیر زنان در حوزه‌های تصمیم گیری، تصمیم سازی، برنامه ریزی و مدیریتی کلان تلاش می‌کنیم گفت: بدیهی است که تمام تلاش خود را خواهیم کرد که تعداد زنان بیشتری در کابینه دوازدهم حضور داشته باشند.

فاطمه راکعی در گفت و گو با سادس، با اشاره به آنکه تقریبا سهمیه 30 درصدی زنان در لیست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر هم مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی، پذیرفته شد گفت: البته برخی موانع و مشکلات در بعضی استان ها وجود داشت که موجب شد زنان نتوانند این سهمیه 30 درصدی را به خود اختصاص دهند، که این عوامل در حال بررسی هستند اما به طورکلی این حضور 30 درصدی زنان در عرصه های تصمیم گیری و سیاست گذاری  پذیرفته شده است.

این فعال حقوق زنان ادامه داد: امیدواریم در کابینه دولت دوازدهم نیز این  سهمیه  30 درصدی زنان  ایجاد شود؛ این درحالیست که معاونت زنان و امورخانواده رییس جمهور و نخبگان سیاسی زنان هم تلاش خود را در این حوزه دارند و گمان نمی‌کنم از سوی دولت در این دوره برای حضور زنان در عرصه سیاست و کابینه مشکلی وجود داشته باشد.

راکعی در ادامه بر ضرورت ارائه لیست جهت حضور زنان در کابینه تاکید کرد و گفت:باید لیست خود را از زنان دارای ویژگی‌های اصولی برای انتصاب مقام وزارت و همین طور معاونت‌های رئیس جمهور ارائه کنیم؛این در حالیست که این لیست‌ها باید براساس ضابطه،خرد جمعی و با شاکله‌ای از زنان سیاسی،مدیر ،مدبر، شناخته شده و متخصص در سپهر سیاسی کشور و با تعامل و همفکری تهیه شوند.

وی افزود: در این شرایط باید از ارائه لیست‌های متفرقه خودداری و همچنین از شکل گیری انتظارات و توقعات غیراصولی برای قرار گرفتن در این لیست‌ها جلوگیری شود. همچنین برگزاری نشستی در این زمینه  بسیار ضروری است زیرا برای هر اقدامی باید از خرد جمعی استفاده کنیم.

این فعال حقوق زنان در ادامه با بیان آنکه امیدواریم زنانی شایسته، متخصص، دارای انگیزه برای سه وزارتخانه به رئیس جمهور معرفی شوند گفت: پس از انتخاب اعضای کابینه و استقرار زنان در کابینه دولت دوازدهم نیز باید این راه ادامه دهیم تا شاهد حضور زنان شایسته در سطح معاونت‌ها،مدیران کل وزارتخانه‌ها نیز باشیم؛ تاجاییکه این سهمیه 30 درصدی در تمام بدنه دولت تسری پیدا کند.

وی تاکید کرد: انتظار جامعه زنان در این دوره آنست که زنان شایسته در جایگاه مدیریت دانشگاه ها،بیمارستان ها و بعنوان استانداران و فرمانداران و همچنین سفرای ایران در کشورهای مختلف برگزیده شوند.

راکعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فضای خوبی در مجلس دهم وجود دارد و فراکسیون زنان نیز بسیار خوب فعالیت می‌کند؛ در واقع همه به این نتیجه رسیده اند  که حضور زنان در تصدی مسئولیت ‌های بالا به نفع کل کشور، مردم و جامعه است و باید در این راه کمک کنند.

وی در ادامه درخصوص حضور زنان در دولت یازدهم نیز،گفت:معتقدم مولاوردی یکی از بهترین‌ و موفق ترین افراد حاضر در کابینه دولت یازدهم است. علت عدم تحقق حضور پررنگ تر زنان در کابینه دولت یازدهم نیز  فشارهایی بود که به کابینه وارد شد زیرا گروه‌های فشار و دلواپسان در حوزه‌هایی که از نظر آنان کلیدی بود همچون حوزه زنان، فرهنگ و هنر، آموزش عالی و حتی حوزه روابط خارجه و بین‌الملل فشارهای زیادی را وارد کردند.

راکعی در ادامه ضمن ابراز امیدواری از ابقاء مولاوردی در معاونت زنان و امور خانواده دولت دوازدهم گفت: ابقاء مولاوردی در معاونت زنان انتظار و خواسته جامعه زنان از رییس جمهور است تا با تقویت آن حوزه بتوانیم در دولت دوازدهم به خواسته‌های خود که مطالبات واقعی زنان از دولت هستند، دست یابیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *