مشارکت بیش از 10 میلیون ایرانی در طرح‌های کمیته امداد


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از مشارکت بیش از 10 میلیون ایرانی در طرح‌های کمیته امداد(ره) خبر داد و گفت: نشر فرهنگ انفاق و نوعدوستی بین مردم سراسر کشور موجب جذب هر چه بیشتر مشارکت‌های مادی و معنوی مردم نیکوکار می‌شود.

به گزارش سادس، علی محمد ذوالفقاری در جمع امدادگران استان سمنان به تشریح فعالیت‌های این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی پرداخت و با اشاره به نقش مهم و اساسی مردم نوعدوست در کاهش مشکلات و نیازهای جامعه مددجویی کشور، گفت: هم‌اکنون 10 میلیون مشترک در قالب صندوق‌های صدقات، طرح‌های اکرام، ایتام و محسنین، زکات، پرداخت فطریه و قربانی با این نهاد همکاری مطلوب و موثری دارند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته، 25 درصد از منابع کمیته امداد از محل کمک‌های مردم خیر و نیکوکار سراسر کشور جذب شده است، افزود: مردم نیکوکار کشورمان در سال گذشته 1463 میلیارد تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی، برای کمک به نیازمندان پرداخت کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه نشر فرهنگ انفاق و نوعدوستی در بین مردم سراسر کشور موجب جذب هر چه بیشتر مشارکت های مادی و معنوی مردم نیکوکار می‌شود، تصریح کرد: بی‌تردید رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان و کاهش مشکلات آنان، تنها با همیاری و همدلی مردم نیک‌اندیش کشورمان محقق خواهد شد.

وی جدی‌ترین موضوع مورد بررسی حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد را تعامل و همکاری با خیریه‌ها و موسسات عام المنفعه برای مدیریت هرچه بهتر فقر در جامعه عنوان کرد و افزود: بیشتر خیریه‌ها در مناطقی تشکیل شده‌اند که آن منطقه از قدرت اقتصادی بالایی برخوردار است و کمیته امداد تلاش می‌کند در تعامل با این خیریه‌ها  بخشی از منابع آنان را به سمت مناطق محروم سوق دهد تا در این مناطق کمتر توسعه یافته، کمیته امداد و خیریه‌ها بتوانند اقدام مشترکی در این زمینه داشته باشند.

ذوالفقاری با بیان اینکه توجه ویژه به محرومان و فقرا و مشارکت‌های مردمی از ملزومات یک سازمان مردم‌نهاد از جمله کمیته امداد است، گفت: ما به دنبال مشارکت همگانی، پایدار و نوین در زمینه مبارزه با فقر و محرومیت و خدمت‌رسانی به جامعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه از اولویت‌های حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی، افزایش جذب مساعدت‌ها از طریق درگاه‌های الکترونیکی برای سهولت مردم در پرداخت کمک‌های آنان است خاطرنشان کرد: نیکوکاران می‌توانند از طریق روش‌های نوین، به صورت پیامکی از طریق ارسال عدد یک به سرشماره 8877 و یا استفاده از کد دستوری #8877* و اپلیکیشن “خوب باشیم” نیازمندان را مساعدت کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *