آشنایی با اولین حریف تیم والیبال ایران/ تیمی با کلکسیونی از طلا

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران کار خود را در مسابقات لیگ جهانی از امشب با دیدار با ایتالیا آغاز می‌کنند و مسابقاتشان تا ۲۸ خرداد در مرحله گروهی ادامه دارد.

به گزارش سرویس ورزشی سادس، مسابقات لیگ جهانی والیبال از امشب (جمعه شب) برای تیم ملی والیبال ایران آغاز می شود و شاگردان ایگور کولاکوویچ در اولین دیدار خود از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف ایتالیا خواهند رفت.

طبق برنامه، ایران در سه هفته در سه کشور مختلف یعنی ایتالیا، ایران و لهستان به مصاف رقبای خود خواهد رفت. ملی پوشان ایران در ایتالیا با برزیل، لهستان و ایتالیا دیدار می کنند و در هفته دوم در سالن ورزشگاه آزادی به مصاف صربستان، آرژانتین و بلژیک می روند. تیم ایران در هفته سوم هم در لهستان به مصاف آمریکا، روسیه و کشور میزبان می روند.

آشنایی با حریف اول ایران
تیم ایتالیا با ۸ مدال طلا، ۳ نقره و ۴ برنز در رده دوم پر افتخارترین تیم های لیگ جهانی محسوب می‌شود. ایتالیایی‌ها سال ۲۰۱۷ را در نبود بازیکنان مطرحی چون ایوان زایتسف، اوسمانی خوانتورینا، گابریله نِلی، پاسکال سوتیله، سالواتوره روسینی، گابریله ماروتی، انریکو چستر آغاز می کنند بازیکنانی که هر کدام نقش به سزایی در امتیازآوری و مدال آوری ایتالیا در رقابت های مختلف داشتند.

هدایت این تیم را همانند سال گذشته لوزنزو بلنجینی در دست دارد و آن‌ها آبی لاجوردی را به عنوان رنگ اصلی تیم خود انتخاب کرده اند و آبی آسمانی و سفید به ترتیب اولویت‌های دوم و سم این تیم در طول لیگ جهانی ۲۰۱۷ است.

میانگین سنی این تیم به طور تقریبی ۲۷ سال و ماسیمو چولاچی با ۳۶ سال سن به عنوان مسن‌ترین بازیکن لاجوردی‌پوشان است. دیوید پاندلارو دفاع وسط تیم والیبال ایتالیا ۲۸ ساله و با ۲۰۰ سانتی‌متر قد جزو یکی از بلند قامت‌های این تیم است. وی ۸۸ کیلوگرم وزن دارد و ارتفاع اسپکش ۳۴۰ سانتی‌متر است.

لوئیگی راندازو ۲۳ ساله یکی از جوان‌های جویای نام این تیم در پست دریافت کننده توپ می‌زند٬ ارتفاع اسپک این بازیکن ۱۹۸ سانتی‌متری ۳۵۲ سانتی‌متر است. نیکولا پسارسی لیبرو ۱۹۰ سانتی‌متری ایتالیاست وی دارای ۲۶ سال سن و ۱۹۰ سانتی‌متر قد است. لوچا وتوری قطرپاسور ۲۰۰ سانتی‌متری آتزوری‌ها در این دوره از لیگ جهانی است که ارتفاع آبشارش در سن ۲۶ سالگی ۳۴۵ سانتی‌متر است.

سیمونه جیانلی بازیکن جوان و جویای ایتالیا تنها ۲۱ سال دارد و می‌تواند لیگ جهانی برای وی آوردگاهی آینده‌ساز محسوب شود وی کهبه عنوان پاسور در ترکیب تیمش توپ می‌زند ۱۹۸ سانتی‌متر است و با ۹۲ کیلومتر وزن ۳۵۰ سانتی‌متر ارتفاع اسپک دارد. فابیو بالاسو دیگر بازیکن جوان ایتالیا به عنوان یکی از لیبروهای حاضر ۲۲ سال سن دارد. وز ۱۷۸ سانتی متر قد و۷۳ کیلو گرم وزن دارد.

فیلیپو لانزا از بازیکنان مطرح و باتجربه آتزوری‌هاست٬ دریافت‌های خوب این والیبالیست ۱۹۸ سانتی‌متری٬ کار را برای هر حریفی سخت می‌کند. سیمونه بوتی از دیگر بازیکنان مسن لاجوردی‌پوشا ناست وی هنوز با ۳۴ سال سن جزو مدافعان وسطی است که مقابل حمله حریفان ایستادگی می‌کند. این بازیکن ۲۰۶ سانتی‌متر قد و ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

ماسیمو چولاچی بازیکن شماره ۱۳ ایتالیا دیگر لیبرو این تیم است وی که سابقه بازی در باشگاه تورنتینو را دارد در ۳۶ سالگی لقب مسن‌ترین بازیکن این تیم را به خود اختصاص داده است. متئو پیانو دیگر دفاع وسط لاجوردی پوش در سن ۲۷ سالگی به عنوان یک بازیکن پخته محسوب می‌شود وی دارای ۲۰۸ سانتی‌متر قد و ۱۰۲ کیلو گرم وزن است.

اولگ آنتنو دیگر دریافت‌کننده تیم ایتالیاست٬ وی در سن ۲۹ سالگی در تیم تورنتینو زادگاهش توپ می‌زند و حالا یکی از بازیکنان باتجربه این کشور است. آنتونو ۱۹۸ سانتی‌متر قد و ۸۸ کیلوگرم وزن دارد. لاچوپو بوتو دریافت کننده ۳۰ ساله لاجوردی‌پوشان در این دوره از رقابت‌های لیگ جهانی است ارتفاع اسپک این بازیکن۱۹۱ سانتی‌متری٬ ۳۴۵ سانتی‌متر و وزنش ۷۶ کیلوگرم است.

جیولیو ساپی بازیکن پست قطرپاسور در تیم ایتالیا در سن ۲۸ سالگی بار دیگر رویداد لیگ جهانی را با ۲۰۱ سانتی‌متر قد و ۹۲ کیلوگرم وزن تجربه می‌کند. ریکاردو اسبرتولی پاسور این تیم همانند هم تای خود ۲۱ ساله است وی دارای ۱۸۸ سانتی متر و ۸۵ کیلوگرم وزن و ارتفاع اسپکش ۳۲۶ سانتی متر است. در نخستین بازی هفته لیگ جهانی آتزوری‌ها با پیراهن آبی آسمانی و تیم ایران با پیراهن‌های سفید برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.

گروهبندی این مسابقات به ترتیب هفته به شرح زیر است.

هفته اول:
گروه A
ایتالیا میزبان: برزیل، ایتالیا، لهستان، ایران

گروه B
صربستان میزبان: صربستان، آمریکا، کانادا، بلژیک

گروه C
روسیه میزبان: فرانسه، روسیه، بلغارستان، آرژانتین

هفته دوم:
گروه D
ایران میزبان:ایران، صربستان، آرژانتین، بلژیک

گروه E
بلغارستان میزبان: برزیل، لهستان، کانادا، بلغارستان

گروه F
فرانسه میزبان: فرانسه، روسیه، آمریکا، ایتالیا

هفته سوم:
گروه I
آرژانتین میزبان: صربستان، برزیل، بلغارستان، آرژانتین

گروه H
لهستان میزبان: آمریکا، روسیه، لهستان، ایران

گروه L
بلژیک میزبان: فرانسه، ایتالیا، کانادا، بلژیک

برنامه بازی های ایران در لیگ جهانی والیبال هم که از امشب آغاز می شود به شرح زیر است:

هفته اول
ایران – ایتالیا جمعه ۱۲ خرداد ساعت ۲۲:۳۰
ایران- برزیل شنبه ۱۳ خرداد ساعت ۱۹:۳۰
ایران- لهستان یکشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۱۹:۳۰

هفته دوم
ایران – بلژیک جمعه ۱۹ خرداد ساعت ۲۱:۱۰
ایران – صربستان شنبه ۲۰ خرداد ساعت ۲۱:۱۰
ایران – آرژانتین یکشنبه ۲۱ خرداد ساعت ۲۱:۱۰

هفته سوم
ایران – آمریکا پنج شنبه ۲۵ خرداد ساعت ۱۹:۵۵
ایران – لهستان شنبه ۲۷ خرداد ساعت ۲۲:۴۰
ایران – روسیه یکشنبه ۲۸ خرداد ساعت ۱۹:۵۵

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *