نقش فضای مجازی در بروز طلاق

 

به گزارش سادس، دکتر مدرسی در گفت و گویی رادیویی با موضوع «بررسی نقش فضای مجازی در بروز طلاق» با اشاره به ویژگی های فضای مجازی، گفت: یکی از مهم ترین شاخصه های فضای مجازی عدم وجود هویت افراد در این فضا است، به طوری که افراد درحین ارتباط با یکدیگر از واقعیت و حقیقت طرف مقابل بی اطلاع هستند.

وی همچین در ادامه افزود: فضای مجازی یکی از مهم ترین بسترهای شکل گیری عشق های رمانتیک است، چراکه اکثر افراد در این فضا بدون اطلاع از هویت و شخصیت یکدیگر وارد محیط گفت و گو می شوند.

این روانشناس اجتماعی با اشاره به فاصله فرد از خویش و پیامدهای ناشی از این موضوع، عنوان کرد: فاصله فرد از خویشتن همواره سبب ایجاد ترس، اختلال شخصیت و ناامنی در افراد می شود، به طوری که شخص در مواجهه با این موارد دچار معضلات و اختلالات عاطفی می شوند.

وی با اشاره به این که شبکه های اجتماعی قبل از وجود فرهنگ مجازی وارد کشور شدند، اذعان داشت: مواجهه با شرایط جدید و ورود تکنولوژی های مدرن به کشور همواره با یک ترس عمیق همراه است، بر همین اساس افراد با احساس ترس در این فضاها فرصت استفاده ی مناسب را از خود سلب می کنند.

دکتر عباس اسدی مدرس ارتباطات با اشاره به این که جامعه ایران یک جامعه ی سنتی است، گفت: امروزه جامعه ی ایران از بافت سنتی به مدرن روی آورده است، به طوری که ایران در حال گذار از دوران سنت به مدرن قرار گرفته است.

وی همچنین در ادامه افزود: بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی زمانی به وجود می آیند که یک جامعه و فرهنگ در حال گذارِ دوره ای باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص معیارهای صوری و سیرتی در انتخاب همسر، عنوان کرد: بسیاری از معیارهای سیرتی در ازدواج ریشه در دوران و بافت سنتی ایران دارد، به طوری که بر اساس معیارهای سیرتی ارزش های کهن و فرهنگ اصیل مهم ترین عامل در انتخاب همسر به شمار می رود.

وی با بیان این که رسانه های نوین فرهنگ خاص خود را رواج داده اند، اظهار داشت: سرعت رشد رسانه های نوین در کشور، فرصت تحلیل پیامدها و آثار منفی این رسانه ها را در بین جوامع از بین برده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *