قلیان همیشه بد ؛ ماه رمضان بدتر

مصرف دخانیات از جمله عادت های ناپسند مردم است که خطرات بسیاری برای آنان به دنبال دارد ، این عادت بخصوص نزد افراد معتاد به قلیان در ماه مبارک رمضان خطرات بیشتری به دنبال دارد.

به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسلمان در ماه مبارک رمضان باید مراقب بدن خود باشد زیرا بدن در این ماه به علت نخوردن و نیاشامیدن در سراسر روز و خلاصه شدن وعده های غذائی در یک وعدۀ افطار دچار تغییرات بسیاری می شود.
افرادی که به کشیدن قلیان عادت کرده اند ، در ماه مبارک رمضان هم این عادت خود را کنار نمی گذارند و پس از افطار گاه به همراه خانواده یا دوستان به قهوه خانه می روند و قلیان می کشند.
کشیدن قلیان برای بزرگسالان خطرات بسیاری دربر دارد و برای کودکان هم به علت استنشاق دودش مضر است و باید هشدار داد که خطرات کشیدن قلیان در ماه روزه داری بسیار بیشتر از ماه های دیگر است.
کشیدن یک قلیان معادل کشیدن ۱۰۰ نخ سیگار معمولی در یک نوبت است زیرا قلیان مستقیماً به دستگاه تنفسی، ریه ها و رگ ها آسیب می زند که همین امر خطر دچار شدن به سکته قلبی و دیگر بیماری های قلبی را افزایش می دهد و مقدار اکسیژن موجود در سلول های خون را کاهش می دهد و خطر ابتلاء به سرطان ریه را نیز افزایش می دهد. سرطان ریه پس از سرطان سینه خطرناک ترین و کُشنده ترین بیماری در جهان است.
کشیدن قلیان در ماه روزه داری همچنین باعث افزایش استرس و افزایش میل به غذا می شود و باعث اختلال در سیستم خواب می شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *