از خاکساری مسیحیان در جلسات قرآن تا تبلیغ تشیع در قلب فن‌آوری دنیا

در محافل قرآنی کالیفرنیا مسیحیان نیز حضور دارند؛ جالب اینجا است که بانوان مسیحی به احترام تلاوت قرآن حجاب سر می‌کنند و اشک‌هایشان جاری می‌شود؛ من در این مجالس مسیحیانی را دیدم که بعد از تلاوت قرآن اذعان داشتند بی‌آنکه متوجه معنی آیات شوند.

به گزارش سادس به نقل ازخبرگزاری تسنیم، «سیداباذر واحدی» متولد ۱۳۶۳ قاری، مرتل مبدع و حافظ کل قرآن کریم، مبلغ، فعال دینی و مدیر و مؤسس مرکز اسلامی «فاطمیه» در ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا است. وی تلاوت  زیبای قرآن را بهترین وسیله برای جذب غیرمسلمانان و معرفی اسلام دانست و گفت: برنامه من برای معرفی اسلام به غیرمسلمان‌ها دو چیز است: یکی معرفی قرآن و تشویق آن‌ها به خواندن قرآن و دوم معرفی نهج‌البلاغه و تشویق به فهمیدن آن؛ به نظر من این دو بهترین راه معرفی اسلام ناب محمدی و علوی است.
 وی افزود: به همه مسلمانان و غیر مسلمانان، شیعیان و اهل سنت توصیه می‌کنم که حتما با قرآن کریم و نهج‌البلاغه انس داشته باشند زیرا همانطور که می‌دانید اگر کسی نهج‌البلاغه را نخوانده و نفهمیده باشد، یقیناً قرآن را هم نخواهد فهمید و این جزء تأکیدات من است و به همه اصرار می‌کنم که خواندن قرآن و نهج‌البلاغه را با هم داشته باشند.
حفظ کل قرآن در ۹ ماه
سیداباذر واحدی که در رشته کارشناسی قرآن و حدیث و در دروس حوزوی خارج فقه تحصیل کرده است، نحوه حفظ کل قرآن کریم را اینگونه توصیف کرد: حفظ قرآن را از سنین کودکی و در «دارالتلاوه» حرم مطهر حضرت معصومه(س) زیر نظر اساتیدی چون علی ربانی، مهدی معتمدی و سیدمهدی طباطبایی(پدر بزرگوار سید علم‌الهدی سیدمحمدحسین طباطبایی) شروع کردم و وقتی مؤسسه «جامعهالقرآن» تأسیس شد، جزء اولین شاگردانی بودم که در طرح یک ساله ثبت‌نام کردم و موفق شدم در مدت ۹ ماه زیر نظر اساتید حاج احمد دباغ و سیدمهدی بحرالعلوم کل قرآن را حفظ کنم.  
جلسات بین ادیان و تشرف مسیحیان به اسلام
این مبلغ شیعی در آمریکا از مسلمان شدن عده‌ای از مسیحیان در طول جلسات بین ادیان مرکز اسلامی فاطمیه خبر داد و گفت: هر ماه جلسه بین ادیان، چه ادیان ابراهیمی و چه ادیان غیر ابراهیمی، برگزار می‌کنیم و در این جلسات رهبران بودایی‌ها، سیک‌ها، یهودیان، مسیحیان و علمای سنی و شیعه شرکت می‌کنند و سؤالات دانشجویان را که از قبل به ما تحویل داده‌اند، بررسی کرده و پاسخ می‌دهند؛ این جلسات بسیار در معرفی اسلام مؤثر است و گروه دیگری نیز تشکیل داده‌ایم که یک ماه در میان جلسه بین ادیان ابراهیمی(اسلام، مسیحیت و یهودیت) را در مسجد، کلیسا و گاهی در کنیسه برگزار می‌کنند.
وی افزود: روابط با کشیش‌ها و رفت و آمد به کلیسا باعث شده است مسیحیان به مرکز اسلامی بیایند و عده زیادی از آن‌ها به دین اسلام مشرف شده‌اند که بنده توفیق راهنمایی آن‌ها را داشتم و عده‌ای از آن‌ها حتی مشغول حفظ قرآن کریم هستند.
استقبال مسلمانان و غیر مسلمانان از برنامه‌های اسلامی 
مدیر مرکز اسلامی فاطمیه در کالیفرنیا در مورد استقبال غیر مسلمانان از جلسات و محافل قرآنی این مرکز اظهار کرد: سال قبل مراسم «شبی با قرآن» داشتیم که در آن یکی از قاریان معروف را دعوت کرده بودیم، بیش از چهارصد نفر شرکت کردند و عده‌ای از مسیحیان برای شنیدن ندای قرآن آمده بودند و تلاوت قرآن را گوش فرا می‌دادند و جالب اینجا است که در خیلی از محافل قرآنی، بانوان مسیحی به احترام تلاوت قرآن حجاب سر می‌کنند و اشک‌هایشان جاری می‌شود و من در این مجالس مسیحیانی را دیدم که بعد از تلاوت قرآن می‌گویند ما متوجه معانی قرآن نمی‌شویم اما چیزی که حقیقت دارد، این است که قرآن از جانب یک انسان نبوده و غیر عادی و بسیار زیبا است و در دل انسان می‌نشیند و روح‌بخش است.
دلیل ادامه فعالیت در قلب فناوری دنیا
این مبلغ شیعی دلیل ادامه فعالیت‌های قرآنی خود را در آمریکا بدین صورت بیان کرد: منطقه‌ای که در آن مشغول فعالیت هستم، منطقه «سیلیکون ولی»(Silicon Valley) در شمال کالیفرنیا است که قلب فن‌آوری دنیا محسوب می‌شود و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی دنیا در این منطقه متمرکز است، لذا مردم از لحاظ مادی در اوج رفاه هستند اما از لحاظ معنوی بسیار ضعیف بوده و اسلام و ادیان دیگر کمتر مورد تبلیغ قرار گرفته است. به همین دلایل اینجا را برای تبلیغ انتخاب کردم و خدا را شکر دستاوردهای زیادی داشته‌ایم.
فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی و تبلیغی ویژه در کالیفرنیا
سیداباذر واحدی فعالیت‌های تبلیغی خود را در دو بخش توصیف کرد و گفت: فعالیت‌های من به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ یک قسمت مربوط به طلبگی است که مدیر مرکز اسلامی فاطمیه در شهر «هیوارد» کالیفرنیا نزدیک شهر سانفرانسیسکو و امام جمعه شیعیان این شهر نیز هستم.
همچنین بزرگداشت مناسبت‌های شیعی، مراسم ازدواج و طلاق و مشاوره‌های خانوادگی نیز در این مرکز انجام می‌شود.
قسمت دوم فعالیت‌ها مربوط به فعالیت‌های قرآنی است که حتی فعالیت‌های طلبگی من نیز تحت تأثیر این فعالیت‌های قرآنی قرار گرفته و کلاس‌های حفظ قرآن در مقاطع مختلف دارم؛ کسانی از شاگردانم هستند با اینکه متولد آمریکا بوده‌اند ولی موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند.
وی تصریح کرد: همچنین جلسات تخصصی قرائت قرآن داریم که در بین شاگردان، قاریانی تعلیم دیده‌اند که به‌زودی در سطح بین‌المللی حرف برای گفتن خواهند داشت و این جلسات از لحظات کمیت و کیفیت جزو جلساتی است که استقبال در آن بیشتر از جلسات بعضی کشورهای اسلامی و حتی جلسات داخل ایران است.
برگزاری مسابقات قرآن و داوری رقابت‌ها 
این قاری مبلغ افزود:‌ از زمانیکه به آمریکا آمده‌ام در بیش از پانزده مسابقه در سطح مرکز اسلامی فاطمیه و سطوح بالاتر در مقاطع مختلف داوری کرده‌ام و هفت دوره مسابقات ملی قرآن کریم آمریکا را با کمک تیمی که تشکیل داده‌ام، برگزار کرده‌ایم و قصد داریم این مسابقات را در سطح بین‌المللی نیز برگزار کنیم.
از دیگر فعالیت‌های من انجام تحقیقات قرآنی و نهج‌البلاغه‌پژوهی است.
برنامه‌های مرکز اسلامی فاطمیه در کالیفرنیا
واحدی برنامه‌های هفتگی مرکز اسلامی فاطمیه را به صورت زیر تشریح کرد: روزهای یکشنبه که تعطیل رسمی است، جلسات مطالعات اسلامی، فقه، تاریخ و قرآن به صورت «sunday school»(مدرسه یکشنبه: مدرسه‌ای که در روزهای یکشنبه قبل یا بعد از مراسم دینی در کلیسا توسط کلیسا برای آموزش دینی به کودکان برگزار می‌شود) برای نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.
 برنامه‌های دیگر مربوط به جشن‌ها، اعیاد و مناسبت‌های مختلف است که امور متنوعی را در این زمینه ساماندهی می‌کنیم.       
روزهای پنج‌شنبه نیز مراسم دعای کمیل، دورخوانی، ترتیل‌خوانی و تلاوت قرآن برگزار و سخنرانی توسط این جانب ایراد می‌شود.
تبلیغ در فضای مجازی در خارج از کشور
این مبلغ شیعی با اشاره به تبلیغ مؤثر اسلام از طریق قرآن و نهج‌البلاغه، تبلیغ در فضای مجازی در خارج از کشور را با سختی‌ها و آسانی‌هایی همراه دانست و گفت: تبلیغ در فضای مجازی در خارج از کشور سختی‌ها و آسانی‌هایی دارد؛ بخش آسان مربوط به دسترسی آسان و استفاده از تکنولوژی، قدرت و سرعت اینترنت است، اما قسمت سخت این است که دشمنان ما دسترسی بیشتر و سریع‌تری به تکنولوژی و اینترنت داشته و بالاتر از همه آزادی بیشتری دارند و لذا تبلیغ در فضای مجازی یک رقابت نابرابر بوده و رسالت ما را در مقابله با اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی دو چندان می‌کند.
گفتنی است، تلاوت ترتیل کامل قرآن با صدای سیداباذر واحدی به پایان رسیده است و در مرحله ویرایش و دیگر کارهای استودیویی قرار دارد و به‌زودی منتشر خواهد شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *