حضور ۷هزار و پانصد خادم افتخاری در ایام نیمه شعبان/ برپایی ۱۱۰ایستگاه صلواتی در مسیر حرم تا جمکران

به گزارش سادس نشست خبری «جشن های نیمه شعبان» با حضور مسؤول روابط عمومی و امور بین الملل، معاون فرهنگی، معاون اجرایی و مدیر پژوهشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران در سالن ادارات مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

احمد حاجی زاده، رییس ستاد جشن های نیمه شعبان در ابتدای این نشست خبری، گفت: این نعمت بزرگی است که امروز رسالت نیمه شعبان را بر عهده داریم و اگر عنایت و دعوت نباشد، این توفیق حاصل نخواهد شد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: نیمه شعبان اوج عظمت و نمایش بی بدیل منتظران است که منتظر شنیدن صدای «اناالمهدی» هستند تا تمام مشکلات به دست با کفایت ایشان حل شود؛ در واقع همه ادیان منتظر موعود هستند.

وی ابراز داشت: آن چه که مذهب شیعه را غیر قابل دسترسی قرار می دهد، دو بال فرهنگ عاشورا و فرهنگ مهدویت و انتظار است که امید و تلاش جامعه را برای ظهور منجی آماده سازی می کند.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: نیمه شعبان پر برکت ترین شب بوده که به لیلة الرحمه و لیلة المبارکه معروف است؛ برنامه های ویژه نیمه شعبان از پیش از سال نو آغاز شده است.

وی با بیان این که ویژه برنامه های نیمه شعبان سال گذشته مورد تحلیل قرار گرفته است، ادامه داد: در سال جدید دستاوردهای بسیار خوبی در این مسجد مقدس ایجاد شده و نسبت به سال گذشته امنیت در سطح بسیار بالایی قرار گرفته است.

رییس ستاد جشن های نیمه شعبان گفت: در ایام نیمه شعبان امکان اسکان 114 هزار نفر در مسجد مقدس جمکران فراهم شده است؛ براساس آمار میدانی دانشگاه قم، 40 درصد از زائران قم برنامه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران را انتخاب کرده اند.

وی افزود: نیمه شعبان یک رویداد بین المللی و جهانی است و باید به همین اندازه به آن توجه شود؛ تأمین نیازهای اولیه زائران مسجد مقدس جمکران از اولویت های این مسجد مقدس است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: دستگاه های اجرایی، حمایتی و نظامی در جشن نیمه شعبان به شکل ملی وارد میدان می شوند و امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی استان، این مراسم به بهترین وجه برگزار شود.

وی ادامه داد: شهرداری شهر مقدس قم با ایجاد فضای مناسب، شرایط پارک 50 هزار خودرو سواری را اطراف این مسجد مقدس ایجاد کرده و برای امنیت این پارکینگ ها از نیروی انتظامی و بسیج بهره گیری می شود.

حاجی زاده با اشاره به بحث بیوتروریسم و عرفان های کاذب، تصریح کرد: با وجود بحث بیوتروریسم مانعی برای صدور مجوز ایستگاه های صلواتی وجود ندارد و برپا کنندگان این ایستگاه ها می توانند پس از اخذ مجوز از مسجد مقدس جمکران اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: گروه های متعددی از استان های مختلف برای برپایی ایستگاه صلواتی در نیمه شعبان به مسجد مقدس جمکران می آیند و هم اکنون دو تیم از کرمان و سیرجان برای پخت نان در حال برپایی موکب هستند.

رییس ستاد جشن نیمه شعبان در ادامه سخنان خود به خدمات داوطلبانه و خودجوش اشاره کرد و گفت: سال گذشته گروه هایی به صورت رایگان خودروهای زائران را تعمیر می کردند؛ همچنین گروهی کفش زائران را واکس صلواتی می زدند؛ پخت و توزیع غذا از دیگر خدماتی است که به شکل خودجوش در نیمه شعبان شاهد آن هستیم.

وی بیان داشت: 110 ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا خواهد شد که در مجموع یک میلیون غذا طبخ و توزیع خواهد شد؛ مسجد مقدس جمکران همه امکانات خود را بسیج کرده است؛ فضای بیرون این مسجد مقدس به عهده هلال احمر و دستگاه های اجرایی است.

حاجی زاده با بیان این که در سال نو 120 هزار نفر از ویلچر و ماشین های زائر بر استفاده کرده اند، تأکید کرد: این مسجد مقدس نگاه ویژه ای به اسکان دارد و پاساژ مقابل درب 6 در ایام نیمه شعبان کاملا به محل اسکان تبدیل شده و شبستان های مسجد نیز امکان اسکان وجود دارد.

وی به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: مسجد مقدس جمکران درباره موضوع انتخابات در حوزه فرهنگی، تبلیغات و روابط عمومی با دادن پیام هایی زائران را به حضور حداکثری در پای صندوق های رأی تشویق می کند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: این مسجد مقدس با هیچ گروه سیاسی همکاری نمی کند و حق تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری را در مسجد مقدس جمکران به هیچ شخصی نمی دهد؛ تبلیغات های بیرون از مسجد مقدس جمکران به عهده دستگاه های اجرایی خواهد بود.

وی به روحیه جهادی خادمان این مسجد مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: 7 هزار و پانصد خادم افتخاری در ایام نیمه شعبان به زائران مسجد مقدس جمکران خدمت خواهند ک

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *