پیوس: پرسپولیس من را یاد دهه ۶۰ و ۷۰ می‌اندازد/ بیرانوند باید رقیب داشته باشد


فرشاد پیوس

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می گوید این تیم این روزها در همه نقاط فوق العاده ظاهر شده و او را یاد پرسپولیس دهه ۶۰ و ۷۰ می‌اندازد.

فرشاد پیوس در گفت‌وگو با سادس، با تبریک پیروزی پرسپولیس ایران مقابل الوحده امارات و صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: پرسپولیس همه‌جوره تیم برتر زمین بود و بسیار سر حال، آماده، با انگیزه و با اشتیاق ظاهر شد. بازیکنان از همان اوایل بازی سعی کردند تا به گل برسند. آنها نیز در ابتدای بازی نسبتا خوب کار کردند ولی در ادامه‌ کار بازی تنها دست ما بود.

وی افزود: الوحده با بازیکنان کمتری حمله می‌کرد، اما پرسپولیس با ساختار دفاعی منسجم بازی را از دفاع به حمله بهره می‌برد و با سرعت بالا توپ را در کناره‌ها به گردش در می‌آورد. امیری، رفیعی و مسلمان نفوذهای خوبی داشتند و در مجموع فوتبال بسیار زیبایی را نظاره کردیم. تیم فوتبال پرسپولیس قبل از این بازی هم می‌توانست صعودش را مسجل کند و معتقدم اگر در تهران با الهلال بازی می‌کردیم می‌توانستیم پیروز باشیم. با این حال پرسپولیس تبدیل به تیم آسیایی مقتدری شده که در هر نقطه از زمین اراده کند می‌تواند حریف را زمین‌گیر کند، چون هم بازیکنان تکنیکی خوبی دارد و هم مدافعان از استراتژی خوبی استفاده می‌کنند. پرسپولیس ما را یاد دهه‌های ۶۰ و ۷۰ می‌اندازد و این تیم، پرسپولیس واقعی است.

پیشکسوت پرسپولیس با بیان این که فوتبالی که شاگردان برانکو ارائه می‌کنند ناب است، افزود: الهلال واقعا حرکت جوانمردانه‌ای کرد. همه ما فکر بدی در موردش می‌کردیم، اما نتیجه‌ قابل قبولی برابر الریان به دست آورد. نه من،‌ بلکه همه فکر می‌کردند قرار است تبانی کنند، اما در واقع برای ما بازی کردند. الهلال سهم کوچکی در صعود ما داشت، در حالی که می‌توانست راحت به الریان ببازد و به عنوان تیم دوم صعود کند.

پیوس در ادامه‌ درباره مصاف پرسپولیس با لخویا در مرحله یک هشتم نهایی به سادس، گفت‌: به اعتقادم باید بازیکنانی بگیریم تا تیم در چند ناحیه تقویت شود. به یک گلر نیاز داریم تا بیرانوند احساس نکند که تنها است و رقیبی ندارد. زمانی در پرسپولیس هر دو دروازه‌بان ملی‌پوش بودند و در حال‌ حاضر تیم این نقیصه را دارد. پرسپولیس باید در حمله، هافبک و دفاع بازیکن بگیرد و در مجموع به پنج بازیکن خوب نیاز دارد.

وی افزود: بیرانوند فشار زیادی را متحمل شده است. خودش نباید مصاحبه می‌کرد و متوجه شد و عذرخواهی کرد. او گلر بسیار خوبی است و اگر اراده کند می‌تواند بهترین دروازه‌بان آسیا باشد به شرطی که حاشیه‌ها را از خودش دور کند.

پیوس با بیان این که کار پرسپولیس در آسیا سخت است، گفت‌: چندین سال است که هیچ تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا نرفته است، اما پرسپولیس می‌تواند با یک برنامه‌ریزی خوب و جذب چهار – پنج بازیکن این طلسم را بشکند. از جذب منشا خوشحالم چون بازیکن بسیار خوبی است. پرسپولیس می‌تواند با سیستم ۲-۴-۴ لوزی بازی کند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که به طارمی توصیه می‌کند در پرسپولیس بماند یا به پیشنهادات اروپایی اش پاسخ مثبت بدهد، گفت‌: طارمی می‌تواند به اروپا برود، اما باید در تیمی باشد که نیمکت نشین نشود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *