امروز از شرایط مطلوب «ایمنی» در تهران دوریم


یک کارشناش ارشد ایمنی تاکید کرد که شورای شهر پنجم باید در نقش یک نهاد بالادستی شهرداری به حلقه‌های مفقوده ایمنی در شهرها توجه کند.

داوود براتی در گفت‌وگو با سادس درباره وظایف شورای شهر آینده در قبال شهرها گفت:  شورا ها نهادی بالادستی برای شهرداری‌ها هستند و از این رو بسیار مهم است که در این جایگاه خود به درستی وارد شده و اقدامات خود را انجام دهند.

وی با اشاره به نقش آتش‌نشانی در تامین ایمنی شهر و شهروندان، ادامه داد: بر اساس قانون، آتش‌نشانی وظایفی برای تامین ایمنی شهر و شهروندان بر عهده دارد که باید انجام شود، از سوی دیگر همانطور که می‌دانید آتش‌نشانی زیر مجموعه شهرداری است و از این رو شورای شهر با حمایت از این نهاد می‌تواند ایمنی در شهر را ازتقا دهد.

این کارشناس ارشد ایمنی با بیان اینکه شورا با مصوبات خود می‌تواند ایمنی در شهر را ازتقاء بدهد، گفت: همچنین شورای شهر می‌تواند با مصوباتش از متصدیان ایمنی که آتش‌نشانی یکی از آنهاست حمایت کند .

امروز از شرایط مطلوب ایمنی در تهران دوریم

براتی که پیشتر معاون سازمان آتش‌نشانی تهران نیز بود، گفت: البته باید توجه داشت که تنها لوایح و مصوبه به ‌درد نمی‌خورد بلکه شورای شهر باید به عنوان یک نهاد بالادستی بر اجرای این مصوبات نیز نظارت کند و در راستای تحقق آن گام بر دارد.

وی با بیان اینکه شورای شهر باید حلقه‌های مفقوده ایمنی در شهر را شناسایی و برای حل آن برنامه ریزی کند، اضافه کرد: یکی دیگر از انتظارات از شورای شهر پنجم توجه به موارد زیست محیطی است، بی توجهی به این موضوع هم پیامدهای ایمنی دارد و هم شهر را نابود می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز از شرایط مطلوب ایمنی در تهران دوریم، افزود: مهم‌ترین نیاز شهر ایمنی و حفاظت شهر از بلایای طبیعی است و اگر امروز هم کازمان را شروع کنیم، باز دیر است.

براتی ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را وظیفه دیگر شورای شهر دانست و افزود: شهر نباید به منابع مالی کاذب وابسته باشد و از فروش تراکم و تغییرکاربری کسب درآمد کند. شورای شهر باید راهکارهای درآمد پایدار شهرداری را یافته واز آن حمایت کند.

براتی با اشاره به نبود مدیریت یکپارچه شهری در کشور، افزود: ایجاد این مدیریت وظیفه شورای شهر نیست، اما شورا می‌تواند در این شرایط برای یکپارچه و هماهنگ عمل کردن دستگاه‌های مختلف در حوزه ایمنی مصوباتی صادر کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *