الله‌کرمی: تنها تیراندازان اخلاق‌مدار به اردوی تیم ملی معلولان دعوت می‌شوند


رقیه اله کرمی

رییس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولان گفت: امسال تنها تیراندازانی به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد که هم از نظر رکوردی و هم از لحاظ روانی و رعایت اصول اخلاق‌مداری، سرلوحه باشند.

رقیه الله‌کرمی در گفت وگو با سادس، در ارزیابی از وضعیت تیراندازان زن و مرد بعد از برگزاری اردوی انتخابی در تفنگ SH1 و SH2 زنان و مردان افزود: در تفنگ SH1 در ماده تفنگ بادی 10 متر ما هنوز نتوانسته‌ایم در بخش مردان نفرات خوبی را شناسایی کنیم. اما در تفنگ SH2 تقریبا شرایط یکسانی وجود دارد و تیراندازان زن و مرد هم‌سطح هستند. البته در پایان اردیبهشت مسابقه‌های آزاد تیراندازی را برگزار خواهیم کرد تا نفرات خوبی را نیز از این رقابت‌ها شناسایی کنیم تا در نهایت بهترین نفرات را از نظر تکنیکی و تاکتیکی به تیم ملی معلولان دعوت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر وضعیت زنان در تپانچه بادی 10 متر بهتر است یا مردان، گفت: نفراتی که در اردوی ا نتخابی شرکت کرده بودند، رشد بسیار خوبی داشتند و ما در هر دو بخش شاهد جوانگرایی و افزایش رکورد بودیم. اما در SH1 مردان هنوز ضعف داریم و زنان عملکرد موفق‌تری داشتند.

رییس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولان اضافه کرد: این دو اردوی انتخابی تنها در تفنگ و تپانچه بادی 10 متر برگزار شد و کسانی که بتوانند در بادی عملکرد قابل توجهی داشته باشند، در خفیف نیز می‌توانند حضور پیدا کنند. البته در خفیف چون با کمبود فشنگ مواجه هستیم با صلاحدید کادر فنی، فعلا اردوی ا نتخابی خفیف نداریم و تمام تمرکز خود را برای شناسایی و تربیت تیراندازان بادی گذاشتیم تا در آینده اگر شرایط فراهم شد، اردوی انتخابی در خفیف نیز برگزار کنیم.

الله کرمی خاطرنشان کرد: این دو اردوی انتخابی با حضور 30 تیرانداز در ماده‌های تپانچه بادی P1 و P2 ، تفنگ بادی SH1 ، R1 ، R2 و R3 و تفنگ بادی SH2، و R4 و R5 برگزار شد تا در تمام ماده‌ها حداقل بتوانیم 3 تیرانداز خوب شناسایی کنیم. البته در بادی شرایط خوبی داریم و در تمام مواد آن فعال هستیم.

رییس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولان در پایان با اشاره به این نکته که از امسال تنها نفراتی به اردوی تیم ملی تیراندازی دعوت خواهند شد که اصول اخلاق‌مداری را رعایت کنند، افزود: از سال جدید تنها کسانی می‌توانند پیراهن تیم ملی را بر تن کنند که هم از نظر رکوردی و هم از لحاظ رعایت اصول اخلاقی و روانی در شرایط مناسبی باشند. امسال اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد و رکورد به تنهایی ملاکی برای دعوت به تیم ملی نیست. به هر صورت تمام تلاش‌مان بر این مبناست تا بهترین و جوان‌ترین  تیراندازان را برای هر تورنمنتی که از سوی IPC اعلام می‌شود و دارای رنکینگ جهانی است، انتخاب کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *