نیروی انتظامی روز معلم را تبریک گفت

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی در گرامی داشت روز معلم گفت: هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامی داشت یاد صاحب اندیشه‌های مطهر «شهید مرتضی مطهری» فرصتی مغتنم است تا همگان مراتب سپاس، تقدیر و قدرشناسی خودرا تقدیم معلمانی کنیم که نقش بی‌بدیل آنها در توسعه، پیشرفت و توفیقات کشور برکسی پوشیده نیست.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، در متن این پیام آمده است؛ اوراق زرین تاریخ تعلیم و تربیت، مزین به نام معلمان بزرگی چون حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) است. مربیان سترگی که منادی بشر به میدان عمل توحیدی و الهی بودند و تعلیم و تربیت را بر پایه‌های تزکیه و فضیلت بنا نهادند.
در ادامه این پیام آمده است: بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) با درک عمیق از نقش و جایگاه ممتاز معلم در تعالی و رشد جامعه، مأموریت معلمان را هم تراز رسالت پیامبران عنوان و مقام معـظم رهبـری آموزش و پـرورش را کانون خلق دنیای آینده می دانند.
هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامی داشت یاد و خاطره صاحب اندیشه‌های مطهر «شهید مرتضی مطهری» فرصتی مغتنم است تا همگان مراتب سپاس، تقدیر و قدرشناسی خودرا تقدیم معلمانی نماییم که نقش بی‌بدیل آنها در توسعه، پیشرفت و توفیقات کشور برکسی پوشیده نیست.
این روز بزرگ یادآور همت و تلاش زنان و مردانی است که مروجان راستی، درستی و راهنمایان آدمی به دانایی و آگاهی هستند؛ آنان که تلاششان؛ ضامن نیک بختی و آگاهی جامعه است و همواره در بلندای تاریخ به عنوان مشعل داران بیداری و طلایه داران آگاهی، دعوت کننده انسان‌ها به عبور از تاریکی جهل و رسیدن به روشنای دانایی بوده‌اند.
این پیام می افزاید؛ تعالی، رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است؛ آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب میسر نیست مگر به همت استادان و معلمان و دانشمندان از خود گذشته.
این پیام با تاکید بر اینکه معلمان پیشگامان تولید امنیت جوامع انسانی هستند و به تحقیق میان امنیت و نظم اجتماعی و تعلیم و تربیت رابطه ای عمیق وجود دارد، ادامه می دهد؛ جایگاه موثر تعلیم و تربیت در تاریخ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران وظیفه همگان را نسبت به پاسداشت شأن و شرافت معلمان و استادان این مرز و بوم صدچندان می کند. معلمان؛ فرهیختگانی هستند که، دولت معلمی و کرسی استادی را به هر جاه و منزلت دیگری ترجیح داده اند و نیاز انقلاب، نظام و میهن عزیز اسلامی به ایمان و مقاومت برخاسته از دانش و بینش را در یافته اند.
در این پیام با بیان حرمت استاد یعنی پاسداشت «دانش و اخلاق» در جامعه، آمده است ؛ بهتر آن است که برای فهم و درک مقام انسان‌ساز معلم و تعلیم، به آیین مقدس اسلام بازگردیم؛ انسان در قرآن از آموختن آنچه نمی‌داند کرامت می‌یابد، پیامبراکرم(ص) مأمور به تعلیم، تهذیب و پایدار کردن اخلاق در میان مردم می‌شود و در سنت علوی، هر که حرفی بیاموزاند او را بنده خویش کرده است.
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تبریک فرا رسیدن روز معلم به آموزگاران و معلمان فرهیخته کشورمان، آورده است؛ کشور ما امروز بیش از هر زمان نیازمند آن است که اخلاق، علم، خرد، منطق، شیوه و زبان غالب در جامعه شود، این مهم زمانی دست یافتنی است که دانش‌ورزی، اندیشمندی، سنت حرمت‌گزاری به مقام علم و اندیشه، فراتر از آیین‌ها و عادات رسمی موضوعیت پیدا کند، باید علم و نظم علمی در مدارس و دانشگاه ها ارتقاء یابد چراکه شکوفایی علمی می تواند موجبات اقتدار علمی و نهایتأ اقتدارملی ایران اسلامی را بیش از پیش فراهم نماید.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *