روند مدیریت شهری رو به بهبود است


معاون عمران و توسعه امور شهر و روستایی وزارت کشور تاکید کرد: خوشبختانه روند مدیریت شهری در چند سال اخیر رو به بهبود است و این مسئله را می‌توان در شهرهای بزرگ به وضوح مشاهده کرد.

به گزارش سادس، هوشنگ خندان‌دل در حاشیه نشست مشورتی فعالان حوزه عمرانی استان زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رویکرد جدید حاکم بر تصمیماتی که در شورای‌عالی معماری و شهرسازی گرفته می‌شود ایجاب می‌کند که هویت تاریخی و میراثی شهرها کمتر مورد آسیب قرار بگیرد و توجه به بافت‌های تاریخی و محلات بیشتر شود. علاوه بر این، تا جایی که ممکن است به اراضی کشاورزی مجوز تغییر کاربری داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که در خصوص حفظ فضای سبز شهری، بسیار سخت‌گیرانه رفتار خواهد شد، ادامه داد: بر اساس برخی مصوبات اخیر دولت، باید راندمان مصرف آب جهت حفظ فضای سبز شهرها بهبود پیدا کند و گیاهانی کشت شود که مصرف آب کمتری دارند؛ در واقع باید شیوه‌های آبیاری را به نحوی اصلاح کنیم که موجبات اتلاف کمتر آب را فراهم کند.

وی با اشاره به این‌که اجرای پروژه‌های مورد نیاز شهری با مشارکت مردم و بخش خصوصی از اقدامات جالب توجه شهر زنجان است، تصریح کرد: اجرای پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی، موجبات سرعت و بهبود کیفیت را فراهم می‌کند و شهرداری را در موقعیت‌های مالی بهتری قرار می‌دهد. در خصوص پروژه سبزه‌میدان نیز امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد تحرکاتی باشیم، وزارت کشور هم مساله را پیگیری خواهد کرد.

خندان‌دل خاطرنشان کرد: امیدواریم که پروژه‌های شهر زنجان در موعد زمانی مقرر به بهره‌برداری برسد و در آینده شاهد گسترش پروژه‌های مشارکتی بیشتری با بخش خصوصی باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *