جام تختی در انتظار تایید اتحادیه جهانی کشتی


 دیدار رده بندی کشتی آزاد باشگاه های جهان بین تیم‌های کفایتی خراسان و تاشیر ارمنستان

فدراسیون کشتی به دنبال قرارگیری رقابت های بین المللی جام تختی در طرح سیدبندی اتحادیه جهانی است.

به گزارش سادس،پس از آنکه اتحادیه جهانی کشتی از طرح سیدبندی کشتی گیران برای حضور در رقابت های جهانی و در نهایت المپیک ۲۰۲۰ توکیو خبر داد، فدراسیون کشتی ایران ، ضمن  اعتراض به اتحادیه جهانی کشتی ، جهت پرهیز از شتابزدگی در اتخاذ تصمیمات مربوط به امور فنی ،  در تلاش است که رقابت های بین المللی جام تختی،  بعنوان یکی از مطرح ترین و قدیمی ترین تورنمنت های بین المللی دنیا،  از سال ۲۰۱۸ میلادی ، درطرح رنکینگ سیستم و سیدبندی قرار گیرد.

البته ایران برای اجرای این امر با توجه به شرایط  کشورهای عضو کمیسیون فنی،  و تسلط تمام و کمال روسیه در کمیسیون فنی اتحادیه جهانی ، راه دشواری را پیش رو  خواهد داشت،  اما فدراسیون کشتی در تلاش است ، با پیگیری های مستمر جایگاه این تورنمنت مهم بین المللی را در میان برترین تورنمنت های کشتی دنیا حفظ نماید.

این در حالی است که در چند سال اخیر ،  در بسیاری از تصمیمات اتحادیه جهانی کشتی،  جای پای روس ها به وضوح  دیده می شود و تصمیم گیری ها بیش از آنکه در قالب اجماع کارشناسی و ضوابط باشد ، با نفوذ گسترده آن ها هدایت می شود. باید دید ایران در این راه موفق می شود؟

در صورتی که فدراسیون کشتی بتواند جام تختی را بعنوان یکی از مسابقات در طرح سیدبندی در سال ۲۰۱۸ میلادی به ثبت برساند سطح این جام بین المللی با توجه به لزوم حضور کشتی گیران قدرتمند در این رقابت ها بسیار بالاتر از سال های قبل خواهد شد.

امسال اتحادیه جهانی کشتی صرفا رقابت های المپیک ۲۰۱۶ برزیل، مسابقات جهانی اوزان غیر المپیکی و رقابت های قاره ای را در سیستم رنکینگ قرار داده است و قرار است از سال ۲۰۱۸ میلادی چند تورنمنت بین المللی دیگر نیز در این طرح قرار گیرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *