مبارزه با قاچاق، ظهور طلیعه اقتصاد مقاومتی است

آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار فرمانده ناجا با وی، گفت: مبارزه با قاچاق، ظهور طلیعه اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش سادس، آیت الله العظمی جوادی آملی از مراجع معظم تقلید در دیدار سردار “اشتری” فرمانده ناجا با وی در قم ، با بیان اینکه مصداق دعای تحویل سال رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از جانب مردم است، اظهارداشت: پلیس باید با کمک سایر نهادها بر روی ارتقاء فرهنگ رانندگی مردم اهتمام داشته باشد.

وی به مسئله قاچاق کالا در کشور اشاره و تصریح کرد: قاچاق کمر اقتصاد را شکسته و باعث می شود کارخانه ها یکی پس از دیگری از کار افتاده و در پس آن مفسدان اقتصادی به وجود بیایند.

این مرجع عالیقدر با تاکید بر مبارزه با پدیده قاچاق، گفت: باید دولت به کمک نیروی انتظامی شتافته تا این بیماری که بر اقتصاد کشور سایه افکنده، معالجه شود.

وی با بیان اینکه لازمه ایمان امنیت است، بر حمایت از نیروی انتظامی در مسئله مبارزه با قاچاق تاکید کرد و گفت: قاچاق از عوامل به وجود آورنده فقر، اعتیاد و بیکاری در کشور است؛ در صورت عدم مبارزه با این پدیده شوم، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی بر کنترل مرزها در جهت مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: نباید کالایی به صورت قاچاق از کشور خارج و یا وارد شود.

وی با بیان اینکه حفظ مرزها کار هر کسی نیست، بر لزوم توجه بیشتر دولت در جهت تقویت نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: مبارزه با این غده سرطانی ظهور طلیعه اقتصاد مقاومتی است و تحقق این امر در سایه همکاری تمامی سازمانهای مسئول با یکدیگر امکان پذیر است..

وی در ادامه با اشاره به سوانح رانندگی در تعطیلات نوروزی ،گفت: درست است که جاده ها ناصاف و برخی وسایل نقلیه نامطمئن هستند، اما از تاثیر عامل انسانی در بروز تصادفات نباید غافل شد.

این استاد برجسته با بیان اینکه کشته های رانندگی نهایت ضعف فرهنگی ما است، افزود: ۲۰۰کشته در حوادث رانندگی از آغاز سفرها، یعنی مقصرین این حوادث برای جانشان حرمتی قائل نیستند.

رویکرد نیروی انتظامی، اجتماعی محور است

این گزارش حاکی است، سردار “حسین اشتری” در ابتدای این دیدار با بیان اینکه رویکرد نیروی انتظامی، اجتماعی محور است، تصریح کرد:این نیرو بر اساس مبانی علمی، دینی و فرهنگی، ماموریت های خود را انجام می دهد.

فرمانده ناجا افزود: ۵۰۰ هزار نفر از نیروهای پلیس در حال خدمت به هموطنان در ایام نوروز هستند که با توصیه های پلیس و همکاری مردم شاهد کاهش تلفات جاده ای هستیم.

وی با اشاره به طرح نوروزی که از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، گفت: نیروی انتظامی با تشکیل قرارگاه نوروزی در سراسر کشور به موضوعات انتظامی، ترافیکی و امنیتی اهتمام داشته و همه همکاران در آماده باش هستند.

سردار اشتری با اشاره به حجم سفرهای نوروزی و ترافیک سنگین در جاده ها، اضافه کرد:خوشبختانه تاکنون شاهد کاهش هفت درصدی تلفات بوده ایم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *