پست‌بانک ایران تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای تولیدی روستائی پرداخت می‌کند

 براساس توافق‌نامه منعقده بین پست‌بانک‌ایران، نهاد ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تسهیلات یارانه‌دار ارزان‌قیمت سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی روستائی توسط این بانک پرداخت می‌شود.
به گزارش سادس به نقل از روابط‌ عمومی پست‌بانک ایران،خسرو فرحی مدیرعامل بانک در مراسم امضاء توافق‌نامه مذکور با بیان مطلب فوق گفت: این تسهیلات به‌منظور احداث، تکمیل، بهینه‌سازی، تجهیز، توسعه و فعال‌سازی واحدهای تولیدی روستائی در بخش‌های مختلف مناطق روستائی به اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌های غیردولتی واجد شرایط معرفی شده از سوی معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری ازمحل منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سود ۱۰ و ۱۲ درصد پرداخت می‌گردد که ۶ درصد آن توسط دولت و از محل قانون بودجه‌ سال ۱۳۹۵ به‌عنوان کمک‌های فنی و اعتباری و یارانه حمایت از تولید و کسب‌و‌کارها تأمین می‌شود.
وی تصریح کرد: منابع اختصاص داده شده طبق این توافق‌نامه ۳ هزار میلیارد ریال است که هریک از فعالان تولیدی روستائی متناسب با نیاز طرح‌ها و پروژه‌های خود می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
فرحی تأکیدکرد: نرخ این تسهیلات درمناطق مرزی ۱۰درصد و مناطق محروم نیز ۱۲درصد است که ۶درصد آن ازسوی دولت درقالب یارانه سودتسهیلات تأمین می‌شود و فعالان واحدهای تولیدی مناطق مرزی و مناطق محروم به‌ترتیب ۴و ۶ درصد سود تسهیلات را می‌پردازند.
مدیرعامل پست‌بانک ایران عنوان کرد: مدت بازپرداخت تسهیلات مذکور حداکثر یکسال است و دوره سرمایه‌گذاری طرح‌‌ها جهت خرید اموال سرمایه‌ای نیز شامل؛ یکسال دوره ساخت، شش ماه‌ تنفس و ۵ سال بازپرداخت جمعاً ۷۸ ماه است که درصورت موافقت نهاد ریاست جمهوری تا ۸۴ ماه قابل افزایش خواهد بود.
وی اضافه‌کرد: سهم آورده متقاضیان مشمول و واجد شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات به میزان ۲۰ درصد مجموع سرمایه‌گذاری جدید اعم از سرمایه‌ای و درگردش طرح است که این سهم در مناطق مرزی به ۱۰درصد کاهش می‌یابد.
فرحی بیان داشت: معرفی متقاضیان درسطح ملی توسط معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و درسطح استان‌ها توسط مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری ها انجام خواهد شد.
وی درخصوص مراحل درخواست و فرآیند آن نیز گفت: متقاضیان استفاده از این تسهیلات می‌توانند درخواست خود را در مراکز استان‌ها به دفتر امور روستائی استانداری و در شهرستان‌ها نیز به فرمانداری‌ها ارائه نمایند.
فرحی تأکید کرد: پست‌بانک‌ایران به عنوان بانک توسعه‌ای حوزه روستائی و تنها خرده‌بانکدار کشور همواره تلاش می‌کند با کمک به فضاهای کسب‌وکار و مشاغل خرد در رونق اقتصادی و اشتغال‌زائی کشور بیش از پیش سهیم باشد.
وی تصریح کرد: گسترش دفاتر از ۱۲ هزار به ۱۶هزار از برنامه‌های بانک در راستای سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درسال جاری است تا بتوانیم از این طریق بیش از ۵ هزار شغل ایجاد کنیم. البته در این راه به حمایت همه مسئولان نیازمند هستیم.
مدیرعامل پست‌بانک‌ایران با بیان اینکه همه باجه‌های بانک در روستاها به سیستم‌‌های روز فناوری اطلاعات مجهز هستند تصریح کرد: تمامی خدمات مالی و بانکی در روستاها به هموطنان ارائه می‌شود.
فرحی اظهارداشت: درحال حاضر باجه‌های خدمات نمایندگی این‌ بانک درسطح روستاهای کشور از طریق بخش خصوصی فعالیت می‌کند که در این راستا صلاحیت افراد متقاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس مجوز فعالیت به آنان واگذار تا مطابق استانداردهای بانک ‌مرکزی و قوانین و مقررات مربوطه به هموطنان خدمت‌رسانی نمایند.
وی گفت: باتوجه به تأکید دولت برحضور و استمرار فعالیت‌های این بانک درسطح مناطق کم برخوردار بانکی، زیرساخت‌های لازم تهیه و خوشبختانه باحمایت وزارتخانه‌های ارتباطات‌و‌فناوری اطلاعات و اموراقتصادی و دارائی درحال خدمات‌رسانی و فعالیت هستیم.
فرحی با بیان اینکه؛ برنامه‌های خوبی برای اشتغال‌زائی و رونق تولید درسطح روستاها داریم گفت: در سال گذشته ۸۰ هزار فقره تسهیلات خرد در قالب انواع عقود اسلامی در روستاها اعطا کردیم و علاوه بر آن از محل‌های صندوق توسعه ملی و وجوه اداره شده IT نیز تسهیلات زیادی را پرداخت نمودیم.
همچنین مهندس مهرانی عضو هیأت مدیره پست‌بانک‌ایران در این مراسم ضمن تشریح زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بانک گفت: Corebanking جامع درحال اجراست و اگر به خوبی تثبیت شود کمک بسیار خوبی برای توسعه خدمات بانکداری و درگاه‌های الکترونیکی در نقاط روستائی خواهد داشت.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *