لزوم برخورد قاطع با دلالهای «فیشهای حج تمتع»

مدیر حج و زیارت استان تهران بر برخورد قاطع با سودجویان و دلالهای فیش حج تمتع تاکید کرد و گفت: در دفاتر سازمان حج و زیارت به هیچ عنوان پدیده دلالی و سودجویی از خریدار و فروشنده فیشهای حج تمتع انجام نمی‌گیرد.

به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا مهران فرشید درباره حضور دلالهای فیش حج تمتع بعد از بازگشایی حج تمتع اظهار کرد: متاسفانه حضور دلالها بعد از بازگشایی حج تمتع نمود پیدا کرده و باید برخورد قاطع از سوی مراجع ذیصلاح انجام گیرد.

وی ادامه داد: دلالی و سودجویی به هیچ عنوان توسط کاروانها و دفاتر قانونی سازمان حج و زیارت انجام نمی‌گیرد و ما نیز بارها از دلالها شکایت کرده‌ایم و حتی رسیدگی هم شده اما متاسفانه این افراد باز به فعالیت می‌پردازند.

مدیر حج و زیارت استان تهران تصریح کرد: سازمان حج و زیارت فعالیت خدماتی دارد و نمی‌تواند بیش از این به موضوع سودجویان ورود کند و دستگاههای ذیربط باید با آنان برخورد کنند.

به گفته فرشید، مردم می‌توانند به تمامی ۶۷۷ دفاتر زیارتی در استان تهران مراجعه کنند و حتی کارهای مرتبط به خرید و فروش فیش حج تمتع را انجام دهند.

وی ادامه داد:‌ خریدار و فروشنده در حقیقت ابتدا خودشان به یکدیگر وصل می‌شوند و همدیگر را پیدا می‌کنند و سپس با مراجعه به دفاتر سایر مراحل را طی می‌کنند.

مدیر حج و زیارت استان تهران تصریح کرد: در دفاتر سازمان حج و زیارت به هیچ عنوان پدیده دلالی و سودجویی از خریدار و فروشنده فیشهای حج تمتع انجام نمی‌گیرد و حتی این دفاتر نقش مثبتی در اتصال افراد به یکدیگر دارند.

فرشید افزود:‌ گاهای برخی خریداران یا فروشندگان فیشهای حج تمتع به دفاتر مراجعه می‌کنند و دفاتر نیز این افراد را به هم معرفی می‌کند اما به هیچ عنوان نقش دلالی و سودجویی ندارند.

وی تصریح کرد: اگر چنین تخلفات و سودجوییهایی توسط دفاتر سازمان حج و زیارت در استان انجام گیرد نیز برخورد قاطع با متخلفان صورت می‌گیرد.

مدیر حج و زیارت استان تهران درباره چرایی افزایش تعداد دلالهای فیش حج تمتع اظهار کرد: به خاطر بازگشایی حج تمتع پای دلالها و سودجویان نیز باز شده و مردم باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

فرشید درباره این پرسش که آیا خبر انصراف زائران برخی شهرها که در روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود صحت دارد یا خیر و آیا چنین اتفاقی در تهران نیز رخ داده گفت: این حرفها شایعات و دروغ‌پردازی بیش نیست و روند نام‌نویسیها طبق اولویتها در تهران نیز انجام می‌گیرد و مردم به اخبار کذب اعتماد نکنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *