برانکو: پیشنهادهایی دارم و از حالا درباره تمدید قرارداد صحبت نمی‌کنم


مصاحبه با  برانکو ایوانکوویچ

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد پیشنهادهایی به دست او رسیده ولی او در حال مذاکره با سران باشگاه پرسپولیس است. برانکو همچنین عنوان کرد امیدوار است تیمش به دور دوم لیگ قهرمانان راه پیدا کند.

به گزارش سادس به نقل از اسپورت کرواسی، پرسپولیس موفق شد با برتری دو بر صفر ماشین سازی در تبریز سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها قهرمانی خودش را در لیگ برتر ایران قطعی کند.

برانکو با این عنوان قهرمانی توانست تاریخ‌سازی کند و اولین مربی کرواتی باشد که در قاره آسیا با دو تیم مختلف توانسته قهرمان شود. او قبلا سابقه قهرمانی در لیگ چین را نیز داشت و قبل‌تر نیز در لیگ کرواسی نیز قهرمانی داشته است. او اکنون بعد از تومیسلاو ایوویچ موفق‌ترین مربی کروات فوتبال در ایران است.

ایوویچ پیش‌تر موفق شد در پنج لیگ عنوان قهرمانی را کسب کند.

برانکو ایوانکوویچ در رابطه با قهرمانی با پرسپولیس و موفقیت در لیگ ایران، گفت: ما موفق شدیم تا دسیما را در فوتبال ایران کسب کنیم. این دهمین قهرمانی در لیگ ایران بود که برای پرسپولیس به دست آمد و ما توانستیم تاریخ‌سازی کنیم. آخرین قهرمانی ما در سال ۲۰۰۸ بود بنابراین می‌توانیم تصور کنیم که چند سال هواداران با شور و شوق منتظر چنین موفقیتی بودند.

برانکو در پاسخ به ارزیابی‌اش درباره دو سال حضور در فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس، گفت: دو سال پیش که به پرسپولیس آمدم تیم در شرایط خیلی سختی قرار داشت و اغلب بین رتبه‌های هشتم و نهم جدول معلق بود. ما توانایی رسیدن به صدر جدول را نداشتیم. در ادامه توانستیم تا تیم را به ثبات برسانیم. ما در فصل گذشته نیز شرایط بسیار خوبی داشتیم و حتی در آستانه قهرمانی هم پیش رفتیم. با تیم قهرمان هم‌امتیاز بودیم و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نتوانستیم به عنوان قهرمانی دست یابیم. من تیمم را در سال گذشته هم قهرمان می‌دانم. در واقع اگر قانون بازی رودررو را ملاک قرار می‌دادند پارسال ما قهرمان بودیم نه استقلال خوزستان. پارسال ملاک را تفاضل گل حساب کردند و همین باعث شد ما نتوانیم قهرمان شویم. امسال قوانین عوض شد و بازی رودررو را ملاک قرار دادند. اکنون قانون بهتر شده است و بازی رودررو بهتر از تفاضل گل است بنابراین من می‌توانم بگویم که ما سال گذشته هم قهرمان ایران بودیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چطور بازیکنانش را از ابتدا تا پایان لیگ با انگیزه نگه داشت و باعث شد قرمزهای پایتخت از هفته‌های ابتدایی تا پایانی صدرنشین بماند، گفت: این کار بسیار سختی بود چرا که مردم ایران خیلی احساساتی هستند و من معتقدم الان که قهرمان شده‌ایم همه از لحاظ انگیزه خالی هستند و دیگر تیم مثل گذشته نیست. با این حال ما الان موفق شدیم تا تمام رکوردها را به نفع خودمان داشته باشیم، رکورد بیشترین برد را در اختیار داریم و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم رکورد بیشتر امتیاز را هم داشته باشیم. ما در لیگ ایران باید با همه بجنگیم، همه چیز مقابل ما قرار دارد، ما تنها باشگاهی هستیم که از بازیکن خارجی استفاده نمی‌کنیم و غیر از یک دروازه‌بان ذخیره کروات به نام بوژیدار رادوشوویچ بقیه بازیکن‌ها ایرانی هستند. با این شرایط کمی کار ما ساخت بود ولی از زمانی که به پرسپولیس آمدم تغییر و تحولاتی در تیم داده شد و اکثر بازیکنان تغییر کردند.

او در پاسخ به سوالی درباره تمدید قراردادش با پرسپولیس، گفت: از الان نمی‌توانم درباره تمدید قرارداد صحبت کنم. بگذارید ببینیم اوضاع چطور پیش خواهد رفت. ما الان برای فصل بعد قرارداد داریم ولی مذاکراتی با باشگاه صورت گرفته است. باشگاه به فکر برنامه پنج ساله است و به پنج سال آینده فکر می‌کند. ما اینجا شرایط خیلی خوبی داریم و از حضور در پرسپولیس کاملا راضی هستیم و افتخار می‌کنیم که در چنین باشگاه بزرگی کار می‌کنیم. من پیشنهادهای دیگری هم دارم ولی منتظر می‌مانم تا ببینیم اوضاع چطور پیش خواهد رفت.

برانکو درباره حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: ما دو بازی دیگر در این رقابت‌ها داریم که اگر بتوانیم برنده باشیم توان صعود به دور بعد را خواهیم داشت. ما برابر الریان ۳ بر یک شکست خوردیم ولی در بازی بازگشت به تساوی بدون گل رسیدیم هر چند ۱۶ موقعیت گل در آن بازی داشتیم. ما در گروه سختی قرار گرفته‌ایم و امیدوارم که بتوانیم امتیازهای لازم برای صعود را به دست بیاوریم. ما در گروه مرگ لیگ قهرمانان قرار داریم.

انتهای پیام  

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *