تخفیف دو درصدی تسهیلات با ارایه ضمانت نامه صندوق ضمانت صادرات ایران

علی صالح آبادی از تسهیلات مالی و اعتباری برای هموار کردن مسیر توسعه صادرات غیرنفتی و همچنین اقتصاد دانش بنیان خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه این بانک توانسته به کاهش قیمت تمام شده واحدهای تولیدی – صادراتی کمک کند، اظهار داشت: صادرکنندگان نمونه می توانند ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات ایران را ارائه دهند تا از تخفیف حدود ۲ درصد نسبت به نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار، بهره‌مند شوند.

علی صالح آبادی از تسهیلات مالی و اعتباری برای هموار کردن مسیر توسعه صادرات غیرنفتی و همچنین اقتصاد دانش بنیان خبر داد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: همچنین بانک توسعه صادرات ایران به منظور رقابتی شدن محصولات صادراتی توانسته است به کاهش قیمت تمام‌شده واحدهای تولیدی- صادراتی هم کمک کند و تسهیلات پرداختی متناسب با وضعیت اعتباری مشتریان نزد بانک نمونه بارز کمک های مالی است و صادرکنندگان نمونه می توانند ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات ایران را ارائه دهند تا از تخفیف حدود ۲ درصد نسبت به نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار، بهره‌مند شوند.

به گفته وی، در سند راهبردی بانک توسعه صادرات، سهم تولیدات دانش بنیان، تحقیق و توسعه و ارتقای تکنولوژی از کل مبلغ تسهیلات اعطایی، ۱٫۵درصد، تعیین شده است. پارسال در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، با انعقاد قرارداد با صندوق فن‌آوری شریف ، ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلاتی پرداخت کرد.

صالح آبادی افزود: بانک توسعه صادرات ایران نقش مشورتی خود به عنوان اگزیم بانک با فعالان بخش صادرات را دارد تا بتواند صادرات غیرنفتی را توسعه دهد.

وی گفت: بانک توسعه صادرات ایران همواره تامین مالی در حوزه های مختلف اعم از ارز و ریال، کالا و خدمات فنی مهندسی، کوتاه مدت و بلند مدت، اعتبار خریدار و اعتبار فروشنده را در اولویت قرار داده است. در مسیر اقتصاد مقاومتی هم بانک توسعه صادرات توانسته است با اهتمام مضاعف در خصوص فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی، صادراتی موجود و افزایش و ارتقا توان رقابت‌پذیری آن‌ها در عرصه بین‌المللی اقدامات موثری را ارائه دهد.

صالح آبادی اظهار داشت: درسال جاری با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری داشتند مبنی بر اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط از برخی عوامل بازدارنده جهت دریافت تسهیلات مستثنی نشوند از این رو بانک توسعه صادرات هم درصدد است تا بتواند نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های تولیدی را که از بازار محصول مناسبی برخوردارهستند ، تامین کند.

وی درباره اصلاح ساختار نظام بانکی هم گفت : علل عمده ساختار غلط نظام بانکی را باید در تاریخ تدوین قوانین پولی و بانکی کشور جستجو کنیم چرا که عمر این دسته از قوانین به بیش از ۴ دهه گذشته بازمی‌گردد و متأسفانه همگام با تغییر و تحولات در سیستم بانکی، پالایش و به‌روزرسانی هم نشده‌ است.

صالح آبادی گفت: ساز و کارهای نظارتی، همچنان مانند گذشته است و باید اصلاح ساختار بانکی به شکل جدی بررسی و اجرایی شود.

وی افزود: منظور اصلی از اصلاح ساختار بانکی این است که نتایجی همچون نظم و استحکام سیستم مالی بانک‌ها، قدرت وام‌دهی را افزایش دهد و مدیریت مخاطراتی که سبب تضعیف و تهدید بانک‌ها و منافع سپرده‌گذاران و سهامداران می‌شود را به حداقل کاهش دهد.

صالح آبادی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی به تامین سرمایه در گردش نیاز دارند تا از شرایط مساوی و سالم رقابتی برخوردار شوند و از سویی دیگر هم انحصارگرایی در ارائه خدمات کاهش یابد و بستری مطمئن و سالم جهت کمک به تولید ثروت از طریق روش‌های بهینه تأمین منابع و تأمین بموقع و کافی سرمایه در گردش فراهم شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: با توجه به این وظایف نظام بانکی از طیف گسترده‌ای برخوردار است از این رو اصلاح قوانین از سوی نهادهای حکومتی، کارآمد سازی ساختار اداری و مالی بانک‌ها، هر دو نقشی تعیین‌کننده در تحقق این هدف بزرگ ایفاء می‌کند.

وی افزود: بانک توسعه صادرات توانسته در راستای همگامی با سایر دستگاه های اجرایی کشور تمام تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند در جهت اصلاح ساختار نظام بانکی گام موثری را برداشته و در اجرای وظیفه تخصصی خود نسبت به تبعیت از قوانین و مقررات موضوعه در این زمینه اقدام کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تاکید کرد: اصلاح نشدن ساختار بانکی می‌تواند فساد مالی در سیستم بانکی را موجب شود و معاشرت با گروه ها یا افرادی که به نوعی کسب مال از راه های درست آن هستند ضروری است در غیر اینصورت، می تواند سیستم بانکی را به طرف فساد مالی هدایت کند.

وی افزود: به دلیل اسلامی بودن جامعه ایران، انتظار می رود که فساد مالی در آن کمتر دیده شود چرا که آموزه های دین اسلام بر کسب روزی حلال و دوری از فساد تاکید فراوانی دارد و اگر آموزه های دینی در جامعه نهادینه شود از میزان رخداد فساد مالی هم کاسته خواهد شد.

صالح آبادی گفت: بانک‌ها باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهند در شرایط کنونی اقتصادی کشورمان که رکود و تورم حاکم شده است نظام مالی و پولی کشورمان می ‌تواند نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود معیشتی مردم ایفاء کنند؛ لذا بانک‌ها می‌توانند اعتبارات گسترد‌ه‌ و وسیعی در جهت تأمین منابع مالی پروژه‌های اقتصادی را بر عهده بگیرند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *