راه‌اندازی مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد به تلفن‌های هوشمند در آمریکا


استفاده افراطی کودکان و نوجوانان آمریکایی از تلفن‌های هوشمند موجب اقدام کارشناسان و مسئولان به راه‌اندازی مرکز بازتوانی و درمان اعتیاد به تجهیزات الکترونیکی شده است.

به گزارش سادس، در بسیاری از خانواده‌ها کودکان به سختی گوشی‌های همراه خود را کنار گذاشته و زمان زیادی را صرف استفاده از این وسیله می‌کنند.

در انگلیس یک سوم کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله بین اختصاص زمان مشخص برای استفاده از گوشی هوشمند و انجام فعالیت‌های دیگر تعادل برقرار نمی‌کنند.

در آمریکا این مشکل جدی‌تر شده و بسیار از خانواده‌هایی با کودکان کم سن و سال و حدودا ۱۳ ساله با مراجعه به مرکز بازتوانی برای درمان اعتیاد فرزندشان به تکنولوژی‌های دیجیتال اقدام می‌کنند. در یکی از این مراکز بازتوانی که نزدیک منطقه سیاتل راه‌اندازی شده نوجوانانی که در کنترل و محدود کردن استفاده از گوشی‌های هوشمند مشکل دارند تحت برنامه‌های فشرده بازتوانی قرار می‌گیرند.

به گفته کارشناسان این مرکز، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر انواع ابزار دیجیتال و همراه، بسیار جذاب و سرگرم‌کننده هستند و به همین دلیل می توانند سایر استعدادهای طبیعی کودکان را برای کسب دانش، فعالیت و تحرک بدنی و همچنین برقراری روابط اجتماعی تحت‌الشعاع دهند.

مطالعه انجام شده روی ۱۵۰۰ نفر از والدین نشان می‌دهد به طور متوسط کودکان انگلیسی در سن هفت سالگی صاحب اولین تلفن همراه خود می‌شوند و در سن ۱۰ سالگی برای آنان گوشی هوشمند خریداری می‌شود.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، کارشناسان معتقدند والدین باید زمان کار با تجهیزات الکترونیکی را کاهش داده و زمانی را تعیین کنند که هیچ یک از اعضای خانواده به این وسایل دسترسی نداشته باشند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *