بسته اخبار اجتماعی سادس در روز سه‌شنبه


«تخفیف ۸۰ درصدی بلیت حمل و نقل عمومی برای سربازان در تهران»، «راه پاسداشت میراث فرهنگی، سنگفرش کردن نیست»، «ادامه رایزنی‌های وزارت بهداشت برای افزایش مالیات بر دخانیات»، «ایمن‌سازی اورژانس‌های کشور به کجا رسید؟»، «ارایه نظر بهزیستی تا پایان ماه درباره "مرکز بازتوانی زنان آسیب‌دیده"»، «مدارس توانمند، لازمه رشد اشتغال»، «انتقاد محیط زیست از عدم تامین اعتبار برای ایجاد پاسگاه محیط‌بانی در البرز مرکزی»، «آمادگی پلیس برای مقابله با تهدید احتمالی داعش» و «انتقاد معاون ابتکار به تصمیم مجلس برای کاهش سن معافیت معاینه فنی از ۵ به ۴ سال» سرخط مهم‌ترین اخبار اجتماعی سادس در روز سه‌شنبه بودند.

به گزارش سادس، سرویس اجتماعی سادس در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است. برخی از مهمترین خبرها به همراه لینک در زیر آمده‌ که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر نیز قابل دسترسی است:

تخفیف ۸۰ درصدی بلیت حمل و نقل عمومی برای سربازان در تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سیصدوسی‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران به تخفیف ۸۰ درصدی بلیت حمل و نقل عمومی برای سربازانی که در شهر تهران مشغول به خدمت هستند، رای دادند.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران:

راه پاسداشت میراث فرهنگی، سنگفرش کردن نیست/ طرح‌های تهرانگردی شهرداری قانونی نیست

مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به تشدید ترافیک به دنبال اجرای سنگفرش در چهار معبر پرتردد شهر، گفت: راه پاسداشت میراث فرهنگی و تاریخی، کندن آسفالت و سنگفرش کردن نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های شهرداری تهران در زمینه تهرانگردی فاقد مجوز قانونی است، گفت: تا زمانی که سند جامع و بالادستی در حوزه گردشگری تدوین نشده و نقش شهرداری در آن تصریح نشده است، اجرای طرح های تهرانگردی و نظایر آن هر چند ذاتا پسندیده است اما مبنای قانونی ندارد.

ادامه رایزنی‌های وزارت بهداشت برای افزایش مالیات بر دخانیات

دکتر خسرو صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن اشاره به ادامه رایزنی‌های وزارت بهداشت برای تغییر میزان مالیات بر دخانیات در برنامه ششم توسعه گفت: پیشنهاد ما این بود که مالیات بر سیگار بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی باشد اما فعلا در این زمینه تا ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

وی افزود: ایران جزو کشورهایی است  که کمترین مالیات را از دخانیات اخذ می‌کند. تفاوت قیمت سیگار از در کارخانه با قیمتی که مردم پرداخت می‌کنند، فاحش است. یک نخ سیگار در زمان خرده فروشی گاهی اختلاف قیمتی دو تا پنج برابری نسب به قیمت فروش آن از در کارخانه پیدا می‌کند، اما این اختلاف قیمت به جیب دولت نمی‌رود و مالیات آن از کسانی که سود هنگفتی می‌برند، گرفته نمی‌شود.

در گفت‌وگو با سادس مطرح شد

ایمن‌سازی اورژانس‌های کشور به کجا رسید؟

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر پنج مرکز اصلی تروما در تهران وجود دارد که البته کامل نیستند و نواقصی در پوشش همه خدمات بیماران تروما دارند، در توضیح روند ایمن‌سازی اورژانس‌های کشور گفت: جهت رعایت استانداردهای ایمنی سازه‌ای، در حال حاضر در حال ساخت ۱۲۰ بخش اورژانس ریفرال و بازسازی ۳۲۵ بخش اورژانس هستیم.

ارایه نظر بهزیستی تا پایان ماه درباره “مرکز بازتوانی زنان آسیب‌دیده”

ثریا شارقی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران گفت: قرار است اداره کل بهزیستی استان تهران طرح «مرکز بازتوانی زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب» را بررسی کند و تا پایان ماه جاری نظر خود را ارایه دهد.

وی افزود: طرحی به کارگروه زنان و خانواده استانداری تهران با عنوان «مرکز بازتوانی زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب» ارایه داده‌ایم که بر اساس این طرح، زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب ابتدا قرنطینه و بر اساس نوع آسیب‌، دسته بندی می‌شوند و به مرکز پزشکی و روان‌پزشکی ارجاع داده و مشاوره می‌شوند. سپس در مرکز تفریحی، فرهنگی و آموزشی وارد می‌شوند تا از نظر روحی تحت بازتوانی قرار گیرند. همچنین براساس تخصص و علاقه به کارگاه حرفه آموزی می‌روند و این کارگاه‌ها بازار محور هستند.

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس توانمند، لازمه رشد اشتغال/ مهارت آموزی مهمتر از آموزش جدول ضرب است

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مدرسه توانمند داشته باشیم می‌توانیم به جامعه مقتدر برسیم و به دنبال آن رشد اشتغال را شاهد باشیم، گفت: اگر این زیرساخت‌ها اصلاح نشوند در درازمدت همیشه با مسایل و مشکلات ناشی از بیکاری مواجهیم.

دانش آشتیانی تاکید کرد: اگر بخواهیم مهارت های لازم را در نیروی کار ایجاد کنیم باید از دوران کودکی شروع کنیم و اشتباه است که مهارت آموزی از دوره دیپلم و دانشگاه شروع شود؛ اکنون با نیروهای فراوان فارغ التحصیلی روبرو هستیم که دارای مهارت های لازم برای ورود به شغل نیستند.

انتقاد محیط زیست از عدم تامین اعتبار برای ایجاد پاسگاه محیط‌بانی در البرز مرکزی

محمدحسین بازگیر رییس اداره محیط زیست شهر تهران بااشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان تهران پاسگاه محیط بانی ندارد گفت: از استانداری تقاضا کرده‌ایم تا اعتبارات لازم برای ایجاد پاسگاه را به ما بدهد.

ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران عنوان کرد

کاهش جرایم در نوروز/ آمادگی پلیس برای مقابله با تهدید احتمالی داعش

سردار حسین ساجدی‌نیا رییس پلیس پایتخت در حاشیه مراسم تشییع دو شهید پلیس پایتخت از کاهش انواع جرایم در ایام نوروز خبر داد و گفت که در اکثر حوزه ها با کاهش روبرو بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوال دیگر درباره تهدید دیگر داعش اظهار کرد: در این مورد چیز جدیدی به گوش ما نرسیده است، اما ما همواره آمادگی‌های لازم را داشته و پیش‌بینی‌ها را نیز در این خصوص انجام داده‌ایم. مردم نیز بدانند که پلیس آمادگی کافی داشته و اجازه هیچ‌گونه اقداماتی را نخواهد داد.

انتقاد معاون ابتکار به تصمیم مجلس برای کاهش سن معافیت معاینه فنی از ۵ به ۴ سال

سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از تغییر دوره معافیت معاینه فنی خودروها از پنج سال به چهار سال انتقاد کرد و گفت: در دنیا نمونه های بسیاری وجود دارد که خودروهای تولیدی تنها یک سال از معاینه فنی معاف هستند.

وی افزود: با توجه به رأی گیری که امروز در مجلس شورای اسلامی انجام شد دوره چهارساله برای معافیت معاینه فنی خودروهای شخصی تصویب شد و خودروهای شخصی از ابتدای تولید تا چهار سال از انجام معاینه فنی معاف هستند و خودورهای دولتی و عمومی همان عدد پیشنهاد دولت یعنی یک سال تصویب شد.

به گزارش سادس، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

ادامه رایزنی‌های وزارت بهداشت برای افزایش مالیات بر دخانیات

«ترین»های ترافیکی نوروز ۹۶

تخفیف 80 درصدی بلیت حمل و نقل عمومی برای سربازان در تهران

آغاز روند افزایش دما از فردا

زمان پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته سال 95 اعلام شد

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *